تشدید تنش بین دو کره
تشدید تنش بین دو کره

در بحبوحه افزایش تنش‌ها، نگرانی عجیبی در شبه‌جزیره کره ایجاد شده است: مین‌های زمینی که توسط کره شمالی گذاشته شده بود، ممکن است به دلیل باران های سیل‌آسا و جاری شدن سیل به جنوب کشیده شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، JCS همچنین ابراز نگرانی کرد که کره شمالی ممکن است به‌عنوان اقدامی تحریک‌آمیز، عمداً مین‌ها را در زیر رودخانه شناور کند. در این بیانیه ذکر شده که کره شمالی احتمالاً روز چهارشنبه بدون اطلاع قبلی، آب را از سدی روی رودخانه ایمجین تخلیه می‌کند و به غیرنظامیان ROK هشدار می‌دهد که با احتیاط در پایین‌دست حرکت کنند. این موارد، نگرانی را در مورد آب‌های خروشان حامل مین‌های کره شمالی افزایش می‌دهد. انفجار مین در سال ۲۰۱۵ که کره شمالی مسئول آن شناخته شد، دو سرباز کره جنوبی را مجروح کرد و دو طرف را به طرز خطرناکی به جنگ نزدیک کرد.
تنش‌ها بین دو طرف در ماه گذشته زمانی آغاز شد که کره شمالی صدها بالون پر از زباله را به سمت جنوب پرتاب کرد تا مخالفت خود را با کمپین فعالان و جداشدگان از دیکتاتوری کره شمالی، که بسته‌های کمک و اعلامیه‌هایی را در انتقاد از رژیم کیم جونگ اون در سراسر جهان پخش می‌کنند، اعلام کند. مرزهای این دو کشور سال‌هاست که به‌شدت محافظت می‌شوند.
اگرچه هیچ یک از طرفین درگیر هیچ تجاوز آشکاری نبوده، اما این حرکات خرد تهاجمی به تنش دامن زده است و هر دو طرف نسبت به تشدید تنش هشدار داده‌اند. ماه گذشته، ارتش کره جنوبی پس از عبور چند سرباز کره شمالی از مرز، تیرهای اخطار شلیک کرد و نیروهای کره شمالی را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]