مودیان مالیاتی بخوانند
مودیان مالیاتی بخوانند

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: مودیان مالیاتی استان تا ۱۵ مرداد می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی امور مالیاتی نسبت به پر کردن فرم اظهارنامه تبصره ماده ۱۰۰ از خدمات معافیت پرداخت مالیات سالانه استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وجیه الله ذکوری افزود: سال گذشته ۵۵ درصد از مودیان مالیاتی استان همدان با پر کردن فرم ماده ۱۰۰ مشمول معافیت مالیاتی شدند و امسال نیز پیامک معافیت مالیاتی برای مودیان تایید شده ، از ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد در حال ارسال است.
وی تاکید کرد: سه نوع پرداخت مالیات داریم که اولین آن مالیات اشخاص حقوقی یا شرکت‌ها است که پرداخت آن تا پایان تیر ماه تمدید شده است.
وی اظهار کرد: این مهلت قابل تمدید نیست و همه شرکت‌های استان همدان باید تا پیش از تاریخ تعیین شده نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.
ذکوری ادامه داد: مودیان پرداخت مالیات را به روزهای پایانی موکول نکنند و قبل از پایان مهلت تعیین شده با مراجعه به پایگاه اینترنتی my.tax.gov.ir مالیات تعیین شده را پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: دومین آن اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی است که مودیان تا ۱۵ مرداد ماه مهلت تسلیم اظهارنامه را دارند.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان بیان کرد: سومین آن اظهارنامه ارزش بر افزوده است که همه مودیان مشمول این نوع مالیات باید اظهارنامه خود را تا پایان مرداد ماه تسلیم کنند.
وی با تاکید بر استفاده حداکثری مودیان مالیاتی از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: در صورت استفاده مودیان از این توافق و تسهیلات آن، علاوه بر بهره‌مندی از مشوق های قانونی این تبصره و صرفه جویی در زمان و هزینه، موضوع کشف و شناسایی منابع جدید و مبارزه با فرار مالیاتی نیز با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: این تبصره به صاحبان مشاغلی که در سال ۱۴۰۲ حداکثر تا ۱۵۰ برابر سقف معافیت مالیاتی (۱۸۰ میلیارد ریال) فروش کالا یا ارائه خدمات داشته و هیچ‌گونه فعالیت خارج از شمول این قانون نداشته باشند، اجازه می‌دهد تا از ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت علی‌الحساب معاف شوند.
ذکوری عنوان کرد: اگر مودیان اظهارنامه خود را در زمان مقرر ارائه نکنند، علاوه بر جریمه‌ مقرر ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم (۳۰ درصد از مالیات که غیر قابل بخشش است)، موجب محرومیت از تمام معافیت‌های مالیاتی از جمله معافیت مالیاتی پایه سالانه و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]