۵G در گوشی‌های سامسونگ فعال شد؟
۵G در گوشی‌های سامسونگ فعال شد؟

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر فعال‌سازی شبکه‌ ۵G در گوشی‌های سامسونگ را تائید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، براساس گزارش پیوست، امیر محمدزاده لاجوردی، رییس رگولاتوری در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: تا پایان سال جاری میلادی شبکه ۵G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران فعال خواهد شد.
های سامسونگ به منظور استفاده از خدمات ۵G شبکه تلفن همراه ایران تا پایان سال ۲۰۲۴ خبر داده است. طبق آمارغیررسمی ۹۱ درصد از گوشی‌های وارداتی سامسونگ به ایران، قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ نسل پنجم را دارند و حدود ۵۰ درصد تلفن‌های هوشمند فعال در شبکه تلفن همراه ایران متعلق به سامسونگ است. پیش‌تر وزیر ارتباطات نیز در گفتگو با پیوست اعلام کرده بود جلسات متعددی با واردکنندگان گوشی از سوی سازمان تنظیم مقررات انجام شده و یکی از واردکنندگان عمده در نامه‌ای اعلام کرده به زودی شبکه ۵G در گوشی‌های این برند فعال خواهد شد.
وزیرارتباطات البته اعلام کرد هم‌اکنون شبکه ۵G روی گوشی‌های تولید داخل و برخی از گوشی‌های چینی فعال است. این درحالی است که رگولاتوری نیز پیش از این اعلام کرده بود ۲ هزار سایت ۵G در کشور نصب و راه‌اندازی شده است.
شبکه ۵G یا نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی، جدیدترین فناوری در حوزه شبکه‌های بی‌سیم است که پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به نسل‌های قبلی (۴G, ۳G, ۲G) دارد. این فناوری با هدف افزایش سرعت، کاهش تأخیر، و افزایش ظرفیت شبکه‌ها طراحی شده است. این شبکه با رفع محدودیت‌های نسل‌های قبلی می‌تواند تحول عظیمی در ارتباطات و فناوری‌های مرتبط با آن ایجاد کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]