وزارت صمت و مجموعه هفتا تفاهم‌نامه امضا کردند
وزارت صمت و مجموعه هفتا تفاهم‌نامه امضا کردند

دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه هفتا (هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی) به منظور رشد کسب و کارهای خرد و خانگی، توسعه زیرساخت‌های صادراتی و تسهیل در تأمین کالاهای ایرانی مانند مواد غذایی، سوغات و صنایع دستی جهت بازاریابی و فروش در بسترهای آفلاین و آنلاین برون‌مرزی و درون‌مرزی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، این تفاهم‌نامه روز چهارشنبه با حضور محمدحسین قمری به عنوان مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف و محمدباقر مروی بنیان‌گذار مجموعه هفتا در برج میلاد منعقد شد.
هفتا به عنوان بزرگترین مجموعه‌فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات در ایران با بیش از ۴۰۰ هنرمند از سطح کل کشور همکاری می‌کند. اصلی ترین رسالت مجموعه هفتا ترویج فرهنگ‌ خرید صنایع‌دستی و سوغات به عنوان هدیه‌ای ایرانی، هنری و کاربردی است. مجموعه هفتا با حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی، هنرمندان و تولیدکنندگان به دنبال ارتقای جایگاه کالای ایرانی در بازار داخلی و بین المللی است. مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت با اشاره به اهمیت بازارسازی کسب‌وکار خرد، خانگی و محلی که حدود بیش از ۱.۵ میلیون شغل و کسب‌وکار را تحت الشعاع قرار می‌دهد گفت: یکی از کارهایی که لازم بود در دولت انجام شود، بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و خرد است؛ امروزه فروش مهم‌ترین دغدغه کارآفرینان محلی است. محصولات متنوع و با کیفیتی در سطح خرد و خانگی تولید می‌شود که می‌شود با بسته‌بندی مناسب در جایگاه‌های فروش درون‌مرزی و برون‌مرزی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
وی افزود: در این طرح ما علاوه بر آموزش جهت ارتقای کفیت فروش و متناسب با نیازهای روز جامعه هدف به صورت آفلاین می‌توانیم به کمک مجریان طرح محصولات را در معرض نمایش و فروش عموم در قفسه‌های متنوع فروشگاهی به کمک مجموعه‌هایی نظیر هفتا قرار دهیم.
قمری گفت: در این طرح سامانه‌ای جهت درج محصولات نیز معرفی‌ می‌شود که افراد می توانند با درج محصولات خود، علاوه بر حضور در بازارهای داخلی کالاهای با کیفیت خود را نیز در بازارهای بین المللی و منطقه‌ای در معرض نمایش بگذارند.
قمری تصریح کرد: ما در دفتر خدمات عمومی در سال‌‎های اخیر همواره به دنبال ساختن بسترهایی بودیم که به صورت عمومی افراد را برای عرضه محصولات و توسعه کسب‌وکار خود در داخل و خارج از کشور توانمند نمائیم که این تفاهم‌نامه و پیش‌تر اقدامات مشابه در راستای همین امر مهم است. سرفصل‌های این تفاهنامه عبارتند از:
تعهدات دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صمت
برگزاری و فروش دوره‌های آنلاین آموزشی: همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین در پلتفرم‌های تخصصی.
معرفی و تأمین محصولات باکیفیت: معرفی محصولات باکیفیت مواد غذایی، سوغات و صنایع دستی ایرانی و مساعدت در تأمین آن‌ها جهت تکمیل زنجیره ارزش و عرضه.
اختصاص فضا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای: فراهم کردن فضای مناسب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای فروش کالاهای مذکور.
ساماندهی هدایا و مصارف سازمانی: پیگیری و ساماندهی هدایا و مصارف سازمانی در راستای رونق فروش کالاهای ایرانی.
تسهیل صادرات کالاهای ایرانی: پیگیری و تعهد به تسهیل در صادرات کالاهای ایرانی از طریق تشکیل کمیته راهبردی با نمایندگان وزارت‌های مربوطه و نماینده مجموعه هفتا. تعهدات مجموعه هفتا
بازاریابی و فروش کالاها: بازاریابی و فروش کالاهای موضوع تفاهم‌نامه از طریق بسترهای فروش آفلاین و آنلاین داخلی و خارجی.
توسعه بازار هدف: توسعه بازار هدف به منظور افزایش فروش و تنوع کالاهای ایرانی.
ارائه پیشنهادات نوآورانه: ارائه پیشنهادات و طــرح‌های نو به تأمین‌کنندگان در راســتای ۱. بهبود کیفیت و کمیت تولید ۲. افزایش کیفیت بسته‌بندی محصولات ۳. ارائه مصولات با قیمت مناسب به مصرف کننده نهایی ۴. تسهیل دسترسی مصرف کننده به کالای ایرانی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجرای این تفاهم‌نامه در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی است؛ که می‌تواند منجر به افزایش تولید و فروش کالاهای ایرانی در بازارهای داخلی و بین المللی گردد. پیش‌بینی می‌شود که با کمک این همکاری، درآمد حاصل از فروش کسب و کارهای خرد افزایش یابد. همچنین، اختصاص فضا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مجموعه هفتا منجر به تسیهل در دسترسی خریداران به کالاهای صنایع دستی و سوغات ایرانی می‌شود. ایجاد شوروم در سطح بین المللی جهت نمایش و فروش آثار و کالاهای ایرانی، از دیگر دستآوردهای این تفاهم‌نامه است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]