تحلیل بنیادی و تکنیکال نماد «غمارگ»
تحلیل بنیادی و تکنیکال نماد «غمارگ»

شرکت مارگارین با نماد «غمارگ» یکی از ده شرکت اصلی در زمینه تولید و توزیع محصولات در صنعت روغن نباتی کشوراست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شرکت توسعه صنایع بهشر به همراه زیرمجموعه‌ها، مالکیت حدود ۷۳ درصدی شرکت را دارا می‌باشد. به لحاظ بنیادی هنوز جای کار دارد ولی با توجه به شنیده‌ها از بهبود تولید و فروش شرکت و تامین مواد اولیه روغن خام از شرکت بازرگانی دولتی ایران، انتظار این است که تولید و درآمد شرکت در سه ماهه سوم بهبود یافته و در سه ماهه چهارم، عملکرد بهتری نیز رقم بخورد.
معرفی شرکت:
شرکت مارگارین در سال ۱۳۳۲ تاسیس و سال ۱۳۷۲ با نماد «غمارگ» در گروه صنعت صنایع روغن نباتی مورد پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفت. هم‌اکنون متنوع‌ترین محصولات روغنی و انواع کره نباتی در دو بخش صنعت و مصارف خانوار در این شرکت تولید می‌شود. سرمایه غمارگ در بدو تاسیس مبلغ ۴۷۵ میلیون ریال بوده که طی چندین مرحله افزایش پیدا کرده است و به ۹,۵۱۵ میلیارد ریال رسیده است.
موضوع فعالیت شرکت:
فعالیت اصلی شرکت مارگارین شامل احداث کارخانه روغن‌کشی، تصفیه، هیدروژناسیون روغن، مارگارین‌سازی، تهیه روغن سالاد و خوراک دام، تاسیس کارخانه پنبه پاک‌کنی و صابون‌سازی و همچنین هرگونه عملیات مجاز تجاری است.
موضوع فرعی فعالیت غمارگ نیز تولید و خرید و فروش محصولات غذایی از قبیل انواع سس، قند، شکر، غلات و… است. همچنین بسته‌بندی و توزیع این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی نیز از فعالیت‌های شرکت مارگارین به شمار می‌آید. از دیگر اقدامات فرعی شرکت می‌توان به خرید و احداث کارخانه و تاسیسات مفید دیگر و بهره‌برداری از آن‌ها، واردات ماشین‌آلات، قطعات و لوازم، مواد اولیه و سایر مواد کمکی برای امور تولیدی و صادرات محصولات اشاره کرد.
گزارش عملکرد غمارگ:
غمارگ که شرایط خوبی در فروش سه‌ماهه اول داشته است، فروردین‌ماه به عدد ۱۱۸۴ میلیارد ریال رسید و اردیبهشت‌ماه هم ۱۹۰۰ میلیارد ریال درآمد فروش کسب کرد و خرداد ۱۵۳۲ میلیارد ریال بود. نهایتا در سه ماهه دوم افت کمی را شاهد هستیم. در اولین ماه سال مالی به فروش ۲۲۴۲ میلیارد ریالی رسیده و بهمن ۳۰۶۳ میلیارد ریال و اسفند هم با کمی افت ۱۸۷۳ میلیاردریال بود ۶ ماهه ۱۱۳۶۲ میلیاردریال فروش داشت و کمتر از مشابه قبل فروش داشته است.
عملکرد خردادماه شرکت:
شاهد کاهش ۱۹ درصدی فروش خرداد ۱۴۰۳ در مقایسه با ماه گذشته، کاهش ۴۹ درصدی فروش خرداد ۱۴۰۳ در مقایسه با خرداد ۱۴۰۲ و کاهش ۲۲ درصدی فروش ۶ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.
تحلیل نموداری غمارگ:
از دید نموداری، نمای لگاریتمی و تعدیل شده سهم شاهد رسیدن به محدوده حمایتی ۹۵-۱۰۰ تومان برای سهم هستیم و از سال ۹۹ تاکنون به نظر می‌رسد الگوی محتمل سهم دیامتریک باشد که در همین محدوده پایان می پذیرد و شاهد یک برگشت پساالگویی برای غمارگ خواهیم بود.
هدف های مقاومتی مهم سهم می‌تواند در پله اول محدوده های ۱۹۵-۲۱۵ برای میان مدت و نیمه دوم سال باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]