ظرف ده سال گذشته بخش خصوصی را کوچکتر کردند
ظرف ده سال گذشته بخش خصوصی را کوچکتر کردند

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: حرکت به سمت توسعه با رقم ۱۵درصدی امکان پذیر نیست و توسعه را فقط میتوان با تقویت بخش خصوصی به انجام رساند و این در حالی است که طی ده سال گذشته بخش خصوصی را کوچکتر کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، هامان هاشمی در نشست خبری اظهار کرد: دولت چهاردهم باید در تصمیم گیری های اقتصادی حتما منافع بخش خصوصی را به طور جدی مد نظر قرار دهد و در تصمیم گیری ها و ارئه مصوبات از آنها استفاده کند.
وی افزود: در بحث حمایت از تولیدات صادرات محور باید به قیمت تمام شده کالای تولید شده، تکنولوژی، لجستبک و مسایل ارزی توجه ویژه ای صورت گیرد در غیر اینصورت نمیتوان از تولیدات صادرات محور استفاده کرد.
هاشمی گفت: تصمیمات خلق الساعه و یک شبه باید حذف شود این تصمیمات نفس بخش خصوصی را بریده و از سوی دیگر ارزی آوری برای کشور را هم دچار خدشه کرده است.
وی افزود: تولید صادرات محور راه نجات کشاورزی است و باید به سمت کشت های قراردادی در ابعاد بزرگتر حرکت کنیم که قابلیت فروش در بازارهای جهانی را نیز داشته باشد.هاشمی افزود: دولت چهاردهم باید صدای خانواده کشاورز را بشنود در غیر اینصورت و با این روند فعلی کشاورزان دیگر تمایلی به ادامه کار نداشته و زمین هایشان را به فروش میگذارند.
به گفته وی عدم حمایت جدی دولت از کشاورزی امنیت غذایی کشور را به خطر می اندازد.رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: سالها است قیمت گذاری دستوری در تمام زمینه های تولیدی و حتی بخش کشاورزی موجب شده ایجاد ناترازی در تولید و نا امیدی در تولید کنندگان شده است.
وی گفت: حذف ارز ترجیحی باید در دستور کار جدی وزیر جدید و دولت چهاردهم قرار گیرد.
هاشمی اظهار کرد: امروز تولید کنندگان بخش کشاورزی گلستان که بخش بزرگی از نیازهای غذایی کشور را تامین می کنند با چالش های بسیار زیادی روبرو هستند که نه تنها کمتر می شود که هر سال بر این فشارها افزوده می شود و تا کنون تدبیر جدی برای رفع آنها صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: بخش کشاورزی استان نیازمند به روز رسانی تکنولوژی است و استفاده از این تکنولوژی از کاشت گرفته تا برداشت بسیار پر اهمیت است.
هاشمی گفت: حذف تصمیمات خلق الساعه نیز از دیگر مسائلی است که باید دولت چهاردهم تدبیر جدی انجام دهد چرا که این تصمیمات ضربه به بزرگی به کشاورزان و بازرگانان زده است.
وی افزود:د در این بین رسانه ها با انتشار و پیگیری مشکلات بخش کشاورزی استان نیز نقش مهمی در تصمیم گیری ها دارند و این حرکت باید تبدیل به یک پویش در رسانه ها شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]