آداب خرید سوغاتی در سفر
آداب خرید سوغاتی در سفر
پاساژ خورشید مشهد، یکی از مراکز معتبر برای خرید سوغاتی از شهر مشهد مقدس است.

پاساژ خورشید مشهد، یکی از مراکز معتبر برای خرید سوغاتی از شهر مشهد مقدس است. همه ما هنگام سفر، ترجیح می‌دهیم سوغاتی هرچند کوچک برای نزدیکانمان بیاوریم. خرید سوغاتی در گذشته آداب خاصی داشت. حتی کودکان و بچه‌های فامیل شامل سوغاتی‌های سفر می‌شدند. امروزه، با توجه به هزینه‌های بالای سفر و سوغاتی‌ها، افراد نزدیک یا فقط کودکان از سوغاتی بهره می‌برند.خرید سوغات به عنوان یادبود، امری پسندیده محسوب می‌شود. این سوغاتی برای سال‌ها در ذهن افراد باقی می‌ماند. سوغاتی، یادگاری زیبایی از سفر شما است.

فلسفه خرید سوغاتی

فلسفه خرید سوغاتی جالب است. در گذشته، افرادی که به سفر های زیارتی مانند مشهد، کربلا، مکه و… می‌رفتند. سوغاتی‌های رنگارنگ برای همه می‌آوردند. سرای بلور مشهد، یکی از مراکز خرید بسیار عالی و مناسب برای خرید سوغاتی است. خرید هدیه و یادبود از سفر، رسم زیبای مختص ایرانیان به شمار می‌رود. سوغاتی خریدن به معنای یادبود بستگان در سفر است. کسانی که سوغاتی می‌آورند به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • افراطی: افراد افراطی که در سفر دوست دارند، همه اجناس بازار را به شهر خود بیاورند. این کار تجملاتی محسوب می‌شود. قیمت‌ها و اجناس سر به فلک کشیده، شما را در میان عزیزان محبوب نمی‌کند. سوغاتی در حدی که یادگاری بماند و کیفیت مناسبی داشته باشد، کافی است.
  • میانه: کسانی هستند که در حد میانه و به طور مناسبی هدیه می.آورند. مسافرانی که برای زیارت به مکانی مقدس سفر می‌کنند، مهر، تسبیح، عطر و … را به خانواده‌ها هدیه می‌دهند. با این کار بستگان خود را خشنود خواهید کرد و خرید سوغاتی در حد میانه و مناسب انجام شده است. پاساژ خورشید مشهد، در شهر مشهد مقدس قرار دارد که اجناس باکیفیت و قیمت بسیار مناسب را در اختیار مسافران عزیز قرار می‌دهد.

فلسفه خرید سوغاتی

آداب خرید سوغاتی برای کودکان

از کودکان به عنوان اولین منتظرها برای بازگشت شما یاد می‌شود. بچه‌ها ذوق و شوق بیشتری برای گرفتن سوغاتی دارند؛ پس، آن‌ها را از یاد نبرید. برخی از افراد بچه‌های بستگان نزدیک را مورد توجه قرار می‌دهند و فقط برای آن‌ها سوغاتی م‌آورند. این کار حس دوست داشته شدن به کودک القا می‌کند. پاساژ خورشید مشهد در زمینه پوشاک کودکان فعالیت گسترده‌ای دارد که می‌توانید در سفر به مشهد به سراغ این پاساژ بزرگ بروید. در ادامه به آداب خرید سوغاتی برای کودکان می‌پردازیم:

  • کیفیت: بچه‌ها بازیگوشی زیادی دارند و وسایل را زود خراب می‌کنند. توانایی مراقبت کودکان از وسایل بسیار کمتر از بزرگسالان است؛ پس، سوغاتی با کیفیت و محکمی بخرید. اگر لباس مد نظر دارید، بهتر است لباسی زیبا و کودکانه باشد که بچه ها از پوشیدن آن‌ها لذت ببرند.
  • قیمت: هزینه‌های سفر به حد کافی بالا است و برای خرید سوغاتی ولخرجی نکنید. از طرفی، هدیه بی‌کیفیت و ارزان نخرید. وسیله‌ای که با توجه به کیفیت خوب قیمت معقول و مناسبی داشته باشد، بهترین گزینه است. در سرای بلور مشهد، می‌توانید لوازم تزئینی و زیبایی را برای کودکان بخرید.
  • سن: موقعیت سنی کودکان مختلف است؛ همچنین، روحیات متفاوتی دارند. سوغاتی که می‌خرید باید در رده سنی آن‌ها مناسب باشد تا از بازی کردن با آن‌ها لذت کافی را ببرند.

آداب خرید سوغاتی از مشهد

در گذشته‌ها افراد با کاروان به شهر مقدس مشهد سفر می‌کردند. موقع برگشت چمدانی پر از سوغاتی برای همه اعضا خانواده وجود داشت. هنوز رسم خرید سوغاتی برای زائران امروزی که به مشهد می‌روند رواج زیادی دارد. تفاوت این دو در تعداد و تنوع سوغاتی است. هدایایی که امروزه تحت عنوان سوغاتی به شهر خود می‌برید بیشتر شده است. تسبیح‌های رنگارنگ، مهر و جانماز، زرشک، زعفران و … از سوغات دیرینه مشهد مقدس محسوب می‌شود. پاساژ خورشید مشهد، سوغات‌های رنگارنگ و زیبایی را پشت ویترین‌ها به نمایش گذاشته است که مسافران بر حسب نیاز خود هدایای ارزشمندی را برای خانواده می‌خرند. امروزه از هدایای بیشتر استفاده می‌شود که شامل:

  • فیروزه کوبی روی مس
  • انگشترهای عقیق و سنگ‌های تزئینی
  • گلیم و قالی بافی‌های تزئینی
  • پوستین‌های مناسب برای دوخت لباس گرم و زمستانی
  • دیگ سنگی
  • نبات
  • خشکبار و میوه‌های خشک شده
  • ادویه
  • ترشی

آداب خرید سوغاتی از مشهد

خرید سوغاتی از سرای بلور مشهد

سرای بلور مشهد، در حدود ۳۰ سال پیش افتتاح شده است. با گذشت زمان این پاساژ نیاز به تعمیراتی داشت که انجام شد. پس از بازسازی این مرکز خرید، با پاساژهای جدید و تازه تاسیس تفاوتی ندارد. اگر به دنبال خرید ظروف چینی، کریستالی، لوازم آشپزخانه، پارچه، لوازم برقی و … می‌گردید، سرای بلور بهترین مکان برای خرید شما است. هنگامی که وارد این مجتمع زیبا می‌شوید، دست خالی بر نمی‌گردید.

اجناس با قیمت بسیار پایین‌تر از بازار به فروش می‌رسد. کیفیت کالاها بسته به انتخاب شما و قیمت‌ها متفاوت است. برندهای ایرانی و خارجی فراوانی در این پاساژ مشاهده می‌کنید که برای خرید ترغیب خواهید شد. برای مسافرانی که قیمت و کیفیت هدیه اهمیت داشته باشد، به سرای بلور می‌روند و خرید خود را تکمیل می‌کنند. عمده فروشان زیادی در این پاساژ فعالیت دارند که خرده فروشان از سراسر ایران برای تکمیل اجناس خود از سرای بلور خرید می‌کنند. با این کار در شهر خود اجناس را با قیمت‌های مناسب‌تری به فروش می‌رسانند؛ همچنین، خانواده‌ها برای خرید جهیزیه به سرای بلور می‌روند.

کلام آخر

از پاساژ خورشید مشهد، به عنوان یک مرکز خرید لوکس یاد می‌شود. این پاساژ بزرگ، سه طبقه تجاری را برای خرید مشتریان عزیز در نظر گرفته است. خرید سوغاتی یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های سفر محسوب می‌شود. در کنار خریدهای خود برای بستگان و فرزندان نیز خرید می‌کنید. سوغاتی برای کودکان و نو عروسان لذت بیشتری دارد. در این مقاله سعی کردیم شما را با آداب خرید سوغاتی در سفر آشنا کنیم. خرید سوغاتی برای دیگران ارزشمند است و حتی با یک هدیه کوچک آن‌ها را خوشحال می‌کنید. بهترین کار خرید سوغاتی مقرون به صرفه و با کیفیت است که با وجود این دو بازار بزرگ در مشهد نیاز شما برطرف خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]