ناوگان دریای خزر به اندازه ناوگان روسیه| افتتاح ۶ همت پروژه دریایی و بندری
ناوگان دریای خزر به اندازه ناوگان روسیه| افتتاح ۶ همت پروژه دریایی و بندری

صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ناوگان ایران در دریای خزر به اندازه ناوگان روسیه رسیده است گفت: امروز ۶ همت پروژه دریایی و بندری افتتاح می‌شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علی‌اکبر صفایی در آئین افتتاح همزمان ۲۷ پروژه بندری و دریایی با دستور مهرداد بذرپاش با بیان اینکه امروز ۲۷ پروژه دریایی و بندری افتتاح می شود گفت: عملیات اجرایی ۶۲ هزار میلیارد تومان طرح دریایی و بندری نیز امروز آغاز می شود و این موضوع نشان می دهد که بخش خصوصی در دولت سیزدهم اعتماد ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در بخش بندر و دریا داشته است
صفایی با تاکید بر اینکه امروز ۲۷ پروژه دریایی و بندری با اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که ارزش روز این پروژه‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان است ادامه داد: اعتبار ۲۵ پروژه دریایی و بندری امروز آغاز می‌شود که اعتبار این پروژه‌ها ۶۲ هزار میلیارد تومان است که یک عدد بی‌نظیر در فعالیت‌های دریایی است.

ناوگان ایران در دریای خزر به اندازه ناوگان روسیه رسیده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری اینکه نگهداری کالای اساسی در بنادر به‌صورت درستی انجام نمی‌شد اما در حال حاضر این کالاها به‌صورت مکانیزه از داخل کشتی به انبارها و سیلوها منتقل می‌شود گفت: ناوگان ایران در دریای خزر به اندازه ناوگان روسیه رسیده است. این کشور سال‌ها بزرگ‌ترین ناوگان دریایی را در اختیار داشت.
وی اعلام کرد: ۴ فروند شناور ساخت داخل بهره‌برداری می شود و پروژه‌های نگهداری و تعمیرات بندری نیز افتتاح می‌شود. البته با تلاش‌های دولت سیزدهم ترانزیت سال قبل ۴۵ درصد رشد داشت که طی ۳ ماه اخیر ترانزیت به ۲.۵ میلیون تن افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

۴.۲ میلیون تن کالای اساسی به کشور وارد شده و ۲۰ درصد رشد داشته‌ است و هیچ نگرانی در رابطه با تامین کالای اساسی در کشور نیست.

صفایی گفت: ۴.۲ میلیون تن کالای اساسی به کشور وارد شده و ۲۰ درصد رشد داشته‌ است و هیچ نگرانی در رابطه با تامین کالای اساسی در کشور نیست. اما آنچه که مشخص است این است که پروژه‌های دریایی، طرح‌هایی هستند که مطالعات ویژه‌ای می‌خواهند. بنابراین در کار توسعه بنادر توقف نداریم و وظیفه‌ ما این است که برخی اقدامات را آغاز کنیم که ممکن است دولت‌های آینده آنرا ادامه دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت سیزدهم اعتماد خوبی به بخش خصوصی داشت گفت: ۱۴۸ همت پروژه دریایی و بندری با همکاری بخش خصوصی در دست اجرا است و این عدد نشان می دهد که باید از اعتماد بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بنادر کشور قدردانی کنیم.

بندر سیریک نیز امروز افتتاح می شود و بیش از ۲۰۰ هزار تن فعالیت دارد. البته قرار بود مرحوم رئیس‌جمهوری این پروژه را افتتاح کند

صفایی افزود: بندر سیریک نیز امروز افتتاح می شود و بیش از ۲۰۰ هزار تن فعالیت دارد. البته قرار بود مرحوم رئیس‌جمهوری این پروژه را افتتاح کند. با بهره‌برداری از این بندر، فعالیت‌های اقتصادی و تجاری زیادی با کشورهای همسایه انجام می‌شود و در سطح استانی نیز تاثیرات اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد:‌ چمخاله یک بندر گردشگری است که به‌طور کامل ساخته و تمام زیرساخت‌های آنرا سازمان بنادر و دریانوردی فراهم کرده است. همچنین بندر بوموسی هم گردشگری است هم مسافری. با طرح دولت نیز فعالیت‌های اقتصادی در این بندر شکل خواهد گرفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]