درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری کشور با تکمیل پروژه ریلی جنوب شرق
درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری کشور با تکمیل پروژه ریلی جنوب شرق

زاهدان- خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ میلیون دلار سالانه از مجموع درآمدهای گمرکی، ترانزیت و حمل کالای داخلی از خط‌آهن جنوب شرق برای اقتصاد کشور درآمدزایی صورت بگیرد.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه ریلی جنوب شرق در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: راه‌آهن چابهار – زاهدان که می‌تواند نقش مهمی در توسعه چرخه اقتصادی کشور و اتصال کریدور شمال به جنوب داشته باشد به پیشرفت فیزیکی بیشتر ۷۰ درصد رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در ادامه با اشاره به اهیمت بالای این طرح افزود: اتصال بندر اقیانوسی چابهار به شبکه ریلی کشور بسیار مهم می‌باشد و جزو برنامه‌های توسعه اقتصادی مهم به حساب می‌آید.

وی در ادامه گفت: طول کل پروژه ۶۳۴ کیلومتر می‌باشد که برای این پروژه ۴ مرحله برنامه‌ریزی شده است؛ تا کنون حد فاصل زاهدان به خاش به صورت صدر در صدی تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

خادمی ادامه داد: همچنین مرحله حدفاصل چابهار به نیکشهر نیز پیشرفت بیش از ۸۵ درصدی را کسب کرده است؛ همچنین زیرسازی مسیر احداث نیز پیشرفت ۸۶ درصدی داشته و ۹۰ درصد تونل‌های برنامه‌ریزی شده نیز به اتمام رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: عملیات ساخت و احداث پل‌های برنامه‌ریزی شده برای این طرح به صورتی است که پل‌های بزرگ ۶۰ درصد، پل‌های کوچک ۷۶ درصد و تقاطع‌ها ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: در مجموع معادل ۱۳.۸ همت به این پروژه اعتبار اختصاص یافته که از منابع مختلف از جمله صندوق توسعه ملی، منابع عمومی، تهاتر و … می‌باشد و ارزش این پروژه بزرگ در حال حاضر ۱ و نیم میلیارد دلار می‌باشد.

خادمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ میلیون دلار سالانه از مجموع درآمدهای گمرکی، ترانزیت بین‌المللی و حمل کالای داخلی از این خط‌آهن برای اقتصاد کشور درآمدزایی صورت بگیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]