علت آلودگی هوای تهران چیست؟
علت آلودگی هوای تهران چیست؟

استاندار تهران گفت: آلودگی تهران متاثر از عوامل داخلی و خارجی بوده و ممکن است آلودگی از استان‌های قزوین، البرز و یا از استان مرکزی وارد تهران شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران درخصوص رفع نیازمندی‌های کارگاه‌های تولیدی در حوزه گاز مایع و سوخت گازوئیل در فصل زمستان، اظهار کرد: ما در یک دوگانگی قرار داریم که می گوید اگر ساخت و سازی مسیر قانونی را طی نکرد هیچگونه خدماتی به آن داده نشود، منطقه‌ای که درخصوص مالکیت، نوع کاربری و بارگذاری صنعتی و غیرصنعتی مشکل دارد چگونه در گذشته انشعابات آب، برق، گاز و غیره داده شده است.

وی با بیان اینکه به هر دلیلی در گذشته تصمیماتی اتخاذ شده است، گفت: امروز شاهد این هستیم که برخی دوستان اضافه بر وظیفه متعادل، سایر هزینه‌ها را می پذیرند که این جای سوال دارد، زمانیکه مجموعه‌ای تولیدی پروانه بهره‌برداری، اسناد مالکیت نداشته و ساخت ساز آن غیرمجاز است، چگونه مدعی دریافت خدمات است.

استاندار تهران افزود: به طور مثال نرخ تمام شده مواد سوختی مورد درخواست این افراد است، اما توزیع این موارد در مسیر قانونی انجام می شود و به همین دلیل افزایش قیمت محصولات سوختی صورت می گیرد و شرکت پخش و توزیع مواد نفتی نمی تواند به این واحدها سهمیه‌ای اختصاص دهد.

فخاری ادامه داد: جوازدارها که با مشکل سوخت مواجه شده‌اند به فرمانداری مراجعه کنند و به طور حتم رسیدگی میشود و حوزه پخش و پالایش، نیازمندی‌های این واحدها را تامین خواهد کرد.

 

 

آلودگی هوای تهران متاثر از عوامل داخلی و خارجی است

فخاری درخصوص تدابیر استانداری برای روزهای آینده و آلودگی هوای تهران، ابراز کرد: هوای تهران متاثر از فعالیت‌های جانبی بوده و ممکن است ما در انتقال یک هوای غیر طبیعی و آلاینده با مشکل مواجه شویم که می تواند از استان‌های مجاور ما وارد تهران شود.

وی افزود: ممکن است این آلودگی از استان‌های قزوین، البرز و یا از استان مرکزی وارد تهران شود و این بدیهی است و ما باید از دور دست موضوعات استان تهران را بررسی کنیم.

استاندار تهران ادامه داد: این موارد برای عوامل بیرونی و خارج از محیط استان است اما برای عوامل داخلی استان تهران نیز به طور منظم جلسات مربوط به هوای پاک را در دستور کار قرار داده‌ایم و این با مسوولیت معاون عمرانی استاندار این جلسات برگزار می شود.

فخاری اضافه کرد: با نظارت و مشارکت سازمان محیط زیست و دستگاه های ذی ربط این جلسات به صورت مکرر برگزار می شود و عوامل افزاینده آلایندگی هوا را در هر مقطعی با نظارت‌های متسمر تحت کنترل داریم.

وی عنوان کرد: در این حوزه وسایل نقلیه عمومی، موتور سیکلت، اتوبوس‌ها، کارخانه‌جات، نیروگاه‌ها، همچنین مراکز تولید شن و ماسه در غرب استان تهران تحت کنترل هستند و بر حسب اقتضائات موجود تصمیمی‌گیری می شود تا کدام بخش‌ها را متاثر از این آلایندگی‌ها تعطیل کرده و یا اجازه فعالیت داده، تعدیل کرده و یا تقلیل در فعالیت‌هایشان را در دستور کار قرار بدهند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]