رشد سالانه ۶.۴۷درصدی بازار جهانی صنایع غذایی تا ۲۰۲۹؛ بیشترین بخش بازار مربوط به گوشت است
رشد سالانه ۶.۴۷درصدی بازار جهانی صنایع غذایی تا ۲۰۲۹؛ بیشترین بخش بازار مربوط به گوشت است

در حالی برآورد می شود بازار جهانی صنایع غذایی از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ سالانه به میزان ۶.۴۷درصد رشد کند که به گفته کارشناسان بیشترین بخش بازار مربوط به گوشت است.

بازار؛ گروه صنعت: در سال های اخیر، قیمت مواد غذایی افزایش یافته و در فوریه ۲۰۲۲ به رکورد بالایی رسید و به گفته کارشناسان محرک های اصلی افزایش قیمت مواد غذایی شامل مواردی همچون «بهبود تقاضای جهانی به ویژه تقاضا برای محصولات کشاورزی، افزایش قیمت کود، و افزایش هزینه های حمل و نقل بین المللی» است. به این ترتیب افزایش قیمت مواد غذایی بیشتر بخش‌ هایی از آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین را تحت تأثیر قرار می‌ دهد که بیشتر از سایر مناطق به مواد غذایی وارداتی وابسته هستند. پیش‌ بینی می‌ شود که تقاضای جهانی برای غذا در سال‌ های آینده به طور پیوسته افزایش یابد. به دلیل توسعه اقتصادی، جمعیت جوان، رشد سریع جمعیت و اشباع نشدن مصرف غذا، بیشتر تقاضای غذای اضافی از کشورهای با درآمد کم و متوسط ‌است.

سایت استاتیستا: درآمد در بازار مواد غذایی تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۹.۱۲ تریلیون دلار می رسد، در حالی که انتظار می رود این بازار سالانه ۶.۴۷درصد تا سال ۲۰۲۹ رشد کند

طبق آمارهای سایت آماری تحلیل استاتیستا، درآمد در بازار مواد غذایی تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۹.۱۲ تریلیون دلار می رسد. در حالی که انتظار می رود این بازار سالانه ۶.۴۷درصد تا سال ۲۰۲۹ رشد کند.

بیشترین درآمد بازار مواد غذایی در اختیار چین است

در این گزارش آمده است: بزرگترین بخش بازار، بخش گوشت با حجم بازار ۱.۴۶ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۴ است و در مقایسه جهانی، بیشترین درآمد در چین (۱۶۰۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴) ایجاد می شود. نکته قابل تامل اینکه در بازار مواد غذایی، ۴.۸ درصد از کل درآمد از طریق فروش آنلاین تا سال ۲۰۲۴ ایجاد خواهد شد.

رشد سالانه ۶.۴۷درصدی بازار جهانی صنایع غذایی تا ۲۰۲۹؛ بیشترین بخش بازار مربوط به گوشت است
نوسان قیمت مواد غذایی

از سوی دیگر تحلیلگران اذعان می دارند که در بازار مواد غذایی، انتظار می رود حجم تا سال ۲۰۲۹ به ۳۰۸۷.۰۰ میلیارد کیلوگرم برسد. همچنین انتظار می رود بازار مواد غذایی در سال ۲۰۲۵ رشد حجمی ۳.۹ درصدی را نشان دهد. این در حالی است که پیش بینی می شود که میانگین حجم هر نفر در بازار مواد غذایی در سال ۲۰۲۴ به ۳۴۰.۱۰ کیلوگرم برسد.

پیش بینی افزایش ۳.۱درصدی تولید جهانی غذا و نوشیدنی در سال ۲۰۲۵

گزارشات جهانی منتشر شده همچنین نشان می دهد که کارشناسان و تحلیلگران انتظار دارند در سال ۲۰۲۵ تولید جهانی غذا و نوشیدنی آن به میزان ۳.۱ درصد افزایش یابد. همچنین کارشناسان برآورد کرده اند که در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ سرمایه گذاری به ترتیب ۲.۳ درصد و ۳.۹ درصد در صنایع غذایی رشد خواهد کرد. این در حالی است که پیش از این کارشناسان پیش بینی کرده بودند که در سال ۲۰۲۴، همه شاخص‌های قیمت مواد غذایی هرچند اندک اما کاهش پیدا کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]