امروز بازار ارز توسط شایعه‌های مختلف احاطه شده بود و معامله‌گران از رابطه معکوس بین ویدیوها و قیمت دلار بحث می‌کردند. تجربیات بازاریان به جوان‌ترها آموزش می‌داد که باید از دام نهنگ‌ها پرهیز کنند. اینکه بازار طلا چگونه بر بازار ارز تأثیر می‌گذارد؟

روز گذشته (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) قیمت دلار و سکه در دومین برخورد به کف حمایتی از این نقطه برگشت. بازار ارز و سکه در انتهای هفته گذشته به این سطح حمایتی رسیده بود اما در شکستنش ناکام بود. مجددا در روز یکشنبه قیمت به سمت این مرز حرکت کرد و دوباره نتوانست این مرز را از دست بدهد.

جمله اسرائیل به رفح که باعث بازگشت قیمت هر انس طلا به کانال دو هزار و سیصد دلاری شد، تعطیلی و اعتراض بنکداران طلا و سفر رافائل گروسی (مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) به تهران، سه موضوع اصلی بازار روز یکشنبه بود.

در بازگشایی قیمت انس طلای جهانی در بامداد دوشنبه از سمت طلا، سیگنال افزایش به بازار داده شد.

از منظر تحلیل گران، قیمت دلار به کف حمایتی رسیده و نگاه بازار به قیمت انس طلاست. 

همچنین قیمت سکه با گپ مثبت ۸۰۰ هزار تومانی در ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آغاز به کار کرد و تا ۴۲ میلیون بالا رفت. حباب سکه در روز دوشنبه به ۲۰ درصد رسید که از ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ این میزان حباب بی‌سابقه بوده است. گروهی از معامله‌گران با توجه به این حباب می‌گفتند، سکه پیشرو، در نوسان روز دوشنبه بود.

جزییات بازار ارز و سکه روز گذشته(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) را در ویدیوی منتشر شده در این گزارش ببینید.

منبع:

اکو ایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]