رکورد خرید طلا شکسته شد + جزئیات
رکورد خرید طلا شکسته شد + جزئیات

در حراج سی و ششم مرکز مبادله ایران، معامله ۵۴۴ کیلوگرم شمش طلا باعث شکستن رکورد معاملات شمش در این مرکز شد.

در سی و ششمین جلسه حراج شمش طلا که امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۵۴۴ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد. این معاملات با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان برای هر شمش طلای استاندارد انجام شد. این مقدار از مجموع ۶۰۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز بود.

گفتنی است، طی ۳۶ حراج حضوری شمش طلای برگزار شده در مرکز مبادله ایران، ۶۳۶۸ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، پانزدهمین جلسه حراج سکه طلا نیز بناست فردا دوشنبه مورخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳، برگزار شود. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به‌آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع پانزدهمین حراج، تمام‌سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته‌بندی است.

این گزارش حاکی است تاکنون و در مجموع ۱۴ حراج برگزارشده جمعاً ۲۶۳ هزار و ۵۶۸ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به جدول زیر مراجعه کنید؛

محصول 
نرخ

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی)
۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان 

سکه تمام طرح قدیم
۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

نیم سکه بهار آزادی
۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان 

ربع سکه بهار آزادی
۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان 

سکه یک گرمی
۷ میلیون تومان 

طلای ۱۸ عیار
۳ میلیون و ۳۸۲ هزار تومان 

طلای ۲۴ عیار
۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان اقتصادی می‌گویند سکه همیشه حباب دارد و معمولاً در رشد قیمت، حباب بزرگ‌تر و در ریزش‌ها حباب کوچک‌تر می‌شود. آنها برای هفته جاری روزهای آرامی را پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند تا تحلیف رئیس‌جمهوری جدید که اواسط مرداد برگزار می‌شود، بازارها از آرامش نسبی برخوردارند.

گفتنی است اونس جهانی طلا در تعطیلی پایانی هفته قرار دارد و روی رقم ۲۳۹۱ دلاری و اونس جهانی نقره با روی رقم ۳۱ دلار و ۲۲ سنتی ثابت است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رشد ۲۴۰ تومانی با قیمت ۶۰ هزار و ۷۷۰ تومانی معامله می‌شود.

منبع:

دانشجو

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]