قیمت جدید طلا بعد از شلوغی دیروز بازار | سکه چند شد؟
قیمت جدید طلا بعد از شلوغی دیروز بازار | سکه چند شد؟

امروز در بازار آزاد، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۵۶۳ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است.

در حال حاضر در بازار آزاد، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۵۶۳ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می‌باشد.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۵ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۵۰۳ دلار است.

چند نفر تا امروز ارز اربعین گرفتند؟

در معاملات امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل، به‌نرخ ۴۹ هزار و ۹۵ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۵ هزار و ۱۶۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۵۴ هزار و ۴۰ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۹ هزار و ۷۱۴  تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۳ هزار و ۳۶۸ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۲ هزار و ۲۹۸ تومان است.

قیمت یکصد دینار عراق هم امروز در مرکز مبادله ۳۶،۷۱۴ ریال است. زائران اربعین برای خرید ۲۰۰ هزار دینار باید حدود ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

از ۷ مرداد ماه تا ۳ شهریور، زائران اربعین می‌توانند بعد از ثبت‌نام در سامانه سماح، ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین به‌نرخ مرکز مبادله از ۷ بانک عامل دریافت کنند.

پیش بینی جدید درباره قیمت طلا

قیمت طلا و سکه امروز تغییر مسیر داد و در مسیر صعودی قرار گرفت. آنگونه که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است قیمت طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش،  ۷۰ هزار تومان نسبت به دیروز افزایش داشت و به سه میلیون و ۵۰۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. طلای ۲۴ عیار هم افزایش قابل توجهی را به ثبت رساند و با رشد ۹۲  هزار تومانی نسبت به روز گذشته در نرخ چهار میلیون و ۶۷۴ هزار تومان عرضه شد.

سکه پیرو بازار طلا شد و افزایش قیمت را تجربه کرد بر این اساس. قیمت سکه طرح جدید امروز ۸۵۰ هزار تومان گران شد و به ۴۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. اما سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح قدیم وارد کانال جدید قیمتی شد. این سکه امروز ۵۰۰ هزار تومان گران و در نرخ ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه شد. 

طلای جهانی که در هفته گذشته روند صعودی را به ثبت رسانده بود، هفته جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد. بر این اساس طلای جهانی چهار دلار ارزان شد و به ۲۵۰۴ رسید. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

محمد کشتی‌آرای، نایب‌رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، در گفتگو با اکوایران گفت:«افزایش قیمت طلا و سکه به دلیل افزایش تقاضا در روز گذشته بود. در بین مردم این باور وجود دارد که در روز ۱۳ ماه صفر خرید طلا باعث برکت زیاد می‌شود و همین باور قیمت طلا و سکه را افزایش داد.»

او ادامه داد:« باید توجه کرد که این افزایش قیمت درحالی رخ داد که بازارهای جهانی تعطیل بودند و قیمت دلار هم تغییر چندانی نداشت. در پی این افزایش حباب سکه هم با ۴۰۰ هزار تومان افزایش همراه شد.»

کشتی‌آرای توضیح داد:«هفته گذشته به دلیل طرح فروش ایران خودرو قیمت طلا و سکه کاهش یافت. در واقع مردم برای تبدیل نقدینگی خود عرضه زیاد شد. اما با پایان طرح‌های فروش خودرو بازار دوباره به حالت عادی خود بازمی‌گردد.»

نایب‌رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف در پایان گفت:«تحولات بازار طلا و سکه در روزها و هفته‌های آینده تحت تاثیر مسائل سیاسی و اقتصادی کشور خواهد بود و باتوجه ابهامات سیاسی کلان کشور پیش‌بینی دقیقی درباره آینده بازارهای مالی وجود ندارد.»

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]