قیمت طلا سرسام آور شد ( ۶ شهریور)
قیمت طلا سرسام آور شد ( ۶ شهریور)

امروز در بازار آزاد، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

در حال حاضر در بازار آزاد، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۷ میلیون  و ۱۰۰ تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۵۱۲ دلار است.

در معاملات امروز (سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل، به‌نرخ ۴۹ هزار و ۱۴۵ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۵ هزار و ۲۹۵ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۵۴ هزار و ۸۶۵ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۵۰ هزار و ۵۶۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۳ هزار و ۳۸۲ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۲ هزار و ۳۳۳ تومان است.

قیمت یکصد دینار عراق هم امروز در مرکز مبادله با افزایش نسبت به روز قبل ۳۷،۵۳۰ ریال اعلام شده است. زائران اربعین از ۵ تا ۲۱ شهریورماه می توانند مازاد ارز دریافتی خود را به همان بانکی که ارز را تهیه کرده بودند، به نرخ مرکز مبادله بفروشند.

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۶ شهریور ۱۴۰۳

معامله گران در حالی امروز فعالیت خود را در بازار طلا و سکه از سر خواهند گرفت که در جریان معاملات روز دوشنبه طلا و سکه تحت تاثیر نوسان صعودی دو مولفه اصلی خود،‌ یعنی «دلار» و «اونس طلا» افزایش قیمت را تجربه کردند. روندی که البته در معاملات شبانه تغییر کرد و ارزش اونس طلا که در ابتدای روز ۲۵۱۳ دلار بود و با یک جهش به ۲۵۲۵ دلار رسید؛ در ادامه با کاهش در معاملات شبانه ۲۵۲۰ دلار معامله شد.

به گفته تحلیلگران، طلا پس از تأیید انتظارات تورمی از سوی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و آغاز فرآیند کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا از ماه آینده، به سمت رکورد جدیدی حرکت کرد. به عقیده این گروه «تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک دارایی امن به دلیل افزایش خطرات ژئوپولیتیکی»، «عدم قطعیت پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا» و «خرید این فلز از سوی بانک‌های مرکزی و مصرف‌کنندگان آسیایی»‌ به افزایش قیمت‌ طلا کمک کرده است.

اما مسیر صعودی اونس طلا در معاملات روز دوشنبه، قیمت طلای آبشده را هم بالا برد و این فلز گرانبها معاملات را در ۱۵ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان آغاز کرد و در پایان معاملات ۱۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان قیمت خورد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در پایان روز گذشته، سه میلیون و ۶۲۱ هزار تومان خرید و فروش شد.

قیمت سکه امامی هم روز دوشنبه در ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بازگشایی کرد و در ابتدا تا ۴۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت. اما با کاهش قیمت دلار، دوباره به نرخ بازگشایی خود رسید و در ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. در بازار روز گذشته نوسان قیمت نیم سکه و ربع سکه هم قابل توجه بود که به ترتیب تا ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافتند و در نهایت قیمت نیم سکه به ۲۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه به ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. حباب سکه امامی هم در محدوده ۱۷ درصدی قرار گرفت.

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]