قیمت طلا آنلاین | بازار سکه در روز بین‌التعطیلی صعودی می شود؟
قیمت طلا آنلاین | بازار سکه در روز بین‌التعطیلی صعودی می شود؟

آخرین قیمت انواع طلا و ارز به صورت آنلاین تا لحظه تنظیم گزارش را مشاهده می کنید.

آخرین قیمت طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳٫۶۶۱٫۱۰۰ تومان رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۲۵۰۰ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه طرح جدید به ۴۳٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۴. هر عدد سکه طرح قدیم به ۳۸٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۲۳٫۴۵۰٫۰۰۰ تومان، هر عدد ربع‌سکه به قیمت ۱۵٫۴۵۰٫۰۰۰ تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۷٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۴۹۲,۹۰۴ ریال رسید، همچنین قیمت هر یورو به ۷۹۰, ۵۴۴ ریال و قیمت هر درهم به ۱۳۴,۹۲۹ ریال رسید.

در روزهای اخیر، بازار طلا و سکه شاهد نوسانات قیمتی بوده است، اما به طور کلی روند بازار صعودی به نظر می‌رسد. فعالان این حوزه پیش‌بینی می‌کنند که با پایان ماه صفر، افزایش تقاضا باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد. محمد کشتی‌آرای، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، چشم‌انداز کلی بازار طلا و سکه را مثبت ارزیابی می‌کند، اما بر این باور است که افزایش قیمت‌ها ناشی از رشد تقاضا نیست و عوامل دیگری در شرایط کنونی جهانی بر قیمت‌ها تأثیرگذار هستند.

قیمت ارز تعدیل شده است

کشتی‌آرای درباره نوسانات قیمت‌ها در ایام سوگواری و پس از آن گفت: «نکته دیگر این است که در هفته گذشته با توجه به ایام سوگواری و کاهش نسبی دادوستدها، حباب سکه با کاهش همراه شد؛ ولی قیمت‌ها در حال حاضر افزایشی است که این افزایش ربطی به حباب ندارد. حباب به دلیل کاهش تقاضا، کاهش پیدا کرده است.»

او در ادامه توضیح داد: «بعد از ایام سوگواری هفته گذشته که مجدداً بازارها فعال شدند، همین نوسانات قیمت جهانی مقداری کاهش پیدا کرده و قیمت ارز هم تعدیل شده است.»

کاهش یا افزایش تقاضا هیچ تاثیری در قیمت ندارد

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا مطابق سال‌های گذشته بعد از پایان ماه صفر رشد تقاضا رخ خواهد داد عنوان کرد: «رشد تقاضا را در بازار طلا و سکه خواهیم دید، اما تاثیری روی قیمت نخواهد گذاشت.»

کشتی‌آرای توضیح داد: «دلیلش یک باور قدیمی است مبنی بر اینکه مثلاً در ایام دیگر، قیمت‌ها گران و در ایام محرم، صفر یا ماه رمضان ارزان می‌شود؛ اینها یک باور قدیمی است، یعنی امروزه با توجه به شرایط موجود اقتصادی دنیا و رشد جریان خبری، خبرها به‌سرعت منعکس می‌شوند و با توجه به داده‌هایی که روی سایت‌ها و تلفن‌های هوشمند در دسترس مردم است، تغییرات قیمت جهانی و تغییرات قیمت ارز بلافاصله نوسان ایجاد می‌کنند.»

رشد تقاضا فقط روی قیمت حباب سکه اثرگذار است

کشتی‌آرای ادامه داد: «بنابراین قیمت طلا و سکه بر دو پایه ارز و قیمت جهانی است؛ تقاضا فقط در مورد سکه صادق است که حباب سکه را با افزایش همراه می‌کند و به ‌هیچ‌عنوان افزایش تقاضا تاثیری روی قیمت ندارد؛ ولی فقط ممکن است قیمت حباب سکه را تغییر دهد.»

قیمت‌ها با شرایط موجود کاهشی نمی‌شوند

رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در پیش‌بینی بازار طلا گفت: «در مورد طلا، سکه و ارز ممکن است قیمت‌ها در یک روز مقداری بالا و پایین شود، اما اصولاً با توجه به شرایط موجود و داده‌های اقتصادی که پایه ریاضی دارد، قیمت‌ها کاهش پیدا نخواهد کرد.»

منبع:

ایمنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]