تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / رمزارزهای پرسود امروز کدامند؟
تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / رمزارزهای پرسود امروز کدامند؟

بیت کوین (BTC)، امروز روندی صعودی را ثبت کرده است. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین (BTC) افزایش قیمتی ۹.۳۳درصدی را ثبت کرده و به رنگ سبز درآمده است. بیت کوین امروز در محدوده ۵۶ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

بازار ارزهای دیجیتال امروز تقریبا برای اکثر ارزها روندی صعودی را ثبت کرده و به رنگ سبز درآمده است. ارزش کلی بازار کریپتو در امروز ۲.۲۳۹ تریلیون دلار است و ارز دیجیتال برتر، بیت کوین، ۴۹.۳۱ درصد از ارزش بازار را تشکیل می‌دهد.

بیت کوین (BTC)، امروز روندی صعودی را ثبت کرده است. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین (BTC) افزایش قیمتی ۹.۳۳درصدی را ثبت کرده و به رنگ سبز درآمده است. بیت کوین امروز در محدوده ۵۶ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

اتریوم نیز به پیروی از بیت کوین امروز روندی صعودی داشته است. اتریوم در ۲۴ ساعت اخیر رشدی ۳.۶۴ درصدی را ثبت کرده و اکنون در محدوده ۳۲۲۰ دلار معامله می‌شود.

داده‌های سایت کوین مارکت کپ حاکی از آن است که ارز دیجیتال تتا نتورک (THETA)، در جایگاه پرسودترین ارز ۲۴ ساعت اخیر قرار دارد.

ارز دیجیتال Theta Network امروز با رشد قیمتی ۵۰.۳۵ درصدی، در صدر پرسودترین‌های بازار قرار دارد. پس از Theta Network، نام رمزارزهای پپه (PEPE) با ۴۵.۱۰ درصد افزایش قیمت و پایت نتورک (PYTH) با ۳۹.۴۳ درصد سود در ۲۴ ساعت اخیر، در صدر برترین‌های بازار به چشم می‌خورد.

در مقابل، با نگاهی به لیست پرضررترین ارزهای ۲۴ ساعت اخیر بازار، مشاهده می‌کنیم که ارز دیجیتال ورلد کوین (WLD) با ۱۱.۳۱ درصد ریزش قیمت، رکوردار پرضررترین‌های ۲۴ ساعت اخیر است.

پس از Worldcoin نیز، ارزهای دیجیتال گالا (GALA) با ۴.۱۹ درصد ریزش و سینگولاریتی نت (AGIX) با ۴.۰۳ درصد افت قیمت، به ترتیب دومین و سومین رمزارزهای پرضرر بازار هستند.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمزارز، پولی است که با کمک الگوریتم‌های رمزنگاری‌شده بین کاربران مبادله می‌شود. رمزنگاری شدن این پولِ دیجیتال، باعث متمایز شدن آن با پول فیات (اسکناس‌های فعلی مثل دلار) و جلوگیری از جعل پول می‌شود. بسیاری از ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند؛ دفتر توزیع‌شده‌ای که توسط یک شبکه مجازی مدیریت می‌شود. برخلاف ارزهای فیات که توسط دولت چاپ می‌شوند، ارزهای دیجیتال مالک خاصی ندارند. این ویژگی باعث می‌شود تا از دست‌کاری و مداخلات دولت‌ها مصون بماند.

ارز دیجیتال نقش پول را در فضای دیجیتال ایفا می‌کند. به عبارت دیگر، رمزارزها وجود فیزیکی ندارند و فقط در فضای بلاک چین تعریف شده‌اند. ارزهای دیجیتال، رمزنگاری‌شده هستند و امکان پرداخت امن را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کنند. اکثر رمزارزها به صورت توکن‌های مجازی ارائه و با ورودی اطلاعات وارد فضایی به نام دفترکل می‌شوند. رمزنگاری به الگوریتم‌های و تکنیک‌های رمزگذاری مختلفی گفته می‌شود که از این ورودی‌ها محافظت می‌کنند، مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، جفت کلید عمومی-خصوصی و توابع هش.

آیا می‌دانید اولین ارز دیجیتال چیست؟ اولین رمزارز مبتنی بر فناوری بلاک چین، ارز دیجیتال بیت‌کوین بود که هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و باارزش‌ترین رمزارزهاست. امروزه هزاران رمزارز با ویژگی و کاربردهای مختلف وجود دارند. برخی از این ارزهای دیجیتال، کلون (Clone) یا فورک (Fork) از بیت کوین هستند، درحالی‌که بسیاری دیگر از آن‌ها از پایه طراحی و خلق شده‌اند که به آن‌ها کوین می‌گویند.

رمزارزها بر روی دفتر کل توزیع شده‌ای به نام بلاک چین اجرا می‌شوند که کلیه تراکنش‌های بر پایه رمزارزها را در خود ذخیره می‌کند.

واحدهای ارز دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد می‌شود. در فرایند ماینینگ، رمزارزها به واسطه نیروی کامپیوتر با حل مسائل پیچیده ریاضی تولید می‌شوند. کاربران همچنین می‌توانند ارزهای دیجیتال را از صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کنند، سپس آن‌ها را با استفاده از کیف پول‌های دیجیتالی ذخیره یا مبادله کنند.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]