انگشت اتهام نابودی باغ‌های تهران همواره به سمت مصوبه برج باغ گرفته می‌شود. مصوبه‌ای که فعالان محیط زیست می‌گویند تتمه لکه‌های سبز را از بین برد و فقط منفعت مالکان خصوصی باغ‌ها را در نظر داشت. قوانین مخرب علیه باغ‌های تهران تنها محدود به برج باغ نیست. ترس از بین رفتن اندک ذخیره‌های محیط زیستی […]

انگشت اتهام نابودی باغ‌های تهران همواره به سمت مصوبه برج باغ گرفته می‌شود. مصوبه‌ای که فعالان محیط زیست می‌گویند تتمه لکه‌های سبز را از بین برد و فقط منفعت مالکان خصوصی باغ‌ها را در نظر داشت.

قوانین مخرب علیه باغ‌های تهران تنها محدود به برج باغ نیست. ترس از بین رفتن اندک ذخیره‌های محیط زیستی در پایتخت همواره وجود دارد. بیم نابودی آن‌ها برخی از شهرسازان و فعالان محیط زیستی را بر آن داشت تا جلسه‌ای هم‌اندیشی برای رسیدن به راه‌حلی میانه برای حفظ باغ‌ها و در عین حال رعایت حقوق مالکان بخش خصوصی برگزار کنند.

 در این نشست که روز یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت برگزار شد، برخی از شهرسازان از فقدان نظریه برای حفاظت از باغات گفتند و برخی دیگر از رویکردهای مدیریت شهری فعلی درباره فضاهای سبز در پایتخت انتقاد کردند.

صحبت به باغ گیاه‌شناسی هم رسید، باغی که به گفته برخی از همسایگان آن همچنان نگرانی درباره ساخت‌و‌ساز در اطرافش وجود دارد. در این نشست، علی اعطا، سخنگوی پیشین شورای شهر تهران، مهدی عباسی، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، حسن دارابی، مدرس محیط زیست دانشگاه، عبدالرضا گلپایگانی، معاون پیشین معماری و شهرسازی شهرداری تهران و محمد متین‌زاده، دانشیار مهندسی منابع طبیعی حضور داشتند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]