افزایش قیمت سنگ آهن با تحریک بازار املاک چین!
افزایش قیمت سنگ آهن با تحریک بازار املاک چین!

اکوایران: قیمت‌های آتی سنگ‌آهن در روز چهارشنبه برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت که به دلیل موج خرید در بازار نقدی چین و معاملات آتی بود. این مسئله که دومین اقتصاد بزرگ جهان از محرک‌های بیشتری برای تحریک بازار املاک خود استفاده خواهد کرد نیز به این افزایش قیمت آتی سنگ آهن دامن زده است.

به گزارش اکوایران، پر معامله‌ترین قرارداد سنگ آهن سپتامبر در بورس کالای دالیان چین (DCE) شیب رشد قیمت سنگ آهن را افزایش داد تا تجارت روزانه این کالای مهم با ۳٫۴ درصد افزایش به ۸۲۶ یوان (۱۱۳٫۶۷ دلار) در هر تن پایان دهد که بالاترین سطح از ۲۱ ژوئن است. سنگ آهن معیار جولای، روز چهارشنبه در بورس سنگاپور با ۳٫۸ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار در هر تن رسید. حدوداً به این دلیل که سنگ آهن نسبت به ضایعات فولادی که یکی دیگر از ورودی‌های فولادسازی است، مقرون به‌صرفه‌تر است؛ تقاضای کوتاه مدت برای عنصر کلیدی فولادسازی (سنگ آهن) همچنان پابرجا است.

بر اساس گزارشی از رویترز، داده‌های شرکت مشاوره Mysteel (بزرگ‌ترین سرویس اطلاعاتی بازار کالایی چین) نشان داد که حجم معاملات سنگ آهن در بنادر اصلی، از روز دوشنبه ۹٫۳ درصد افزایش یافت و به حدود ۱٫۰۹ میلیون تن در روز سه‌شنبه رسید. بر اساس بیانیه دولت محلی (پکن) پایتخت چین، روز چهارشنبه حداقل نسبت پیش پرداخت برای خریداران خانه اول را به کمتر از ۲۰ درصد کاهش داد.

کاهش ۴۷ درصدی سود شرکت کالسیمین

چنگ پنگ، تحلیلگر مستقر در پکن در Sinosteel Futures (مجموعه سرویس دهنده اطلاعاتی و معاملاتی به شرکت‌های کالایی) گفت: «برخی سرمایه گذاران بر اساس انتظارات محرک‌های احتمالی در ماه جولای معامله می‌کنند.» سرمایه‌گذاران و معامله‌گران منتظر نشستی کلیدی به نام پلنوم سوم هستند که در ماه جولای برگزار می‌شود و بر تعمیق اصلاحات و ترویج مدرن‌سازی چین متمرکز خواهد بود. یک تحلیلگر مستقر در شانگهای گفت: «برخی از معامله‌گران اخیراً موقعیت‌های فروش استقراضی خود را برای دریافت سود نقدی بسته‌اند؛ به بازار سیگنال داده‌اند که فرصت زیادی برای کاهش بیشتر قیمت وجود ندارد.

داده‌های انجمن آهن و فولاد چین نشان می‌دهد که تولید روزانه فولاد خام در میان فولادسازان عضو، در بازه زمانی ۱۱ تا ۲۰ ژوئن به نسبت دوره ۱۰ روزه قبلی، ۲٫۸ درصد کاهش یافته و به حدود ۲٫۱۹ میلیون تن رسیده است. به گفته تحلیلگران، برخی از فولادسازان که تولیدات خود را مبتنی بر کوره قوس الکتریکی انجام می‌دادند؛ پس از افزایش تلفات، تولید خود را کاهش دادند که تا حدی به کاهش تولید فولاد خام دامن زده است.

سیگنال پاول به بازارها/ چشم‌انداز دو مرحله کاهش نرخ بهره تقویت شد

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]