تصویر فقر در ۱۳۷؛ ساماندهی خانواده بی خانمان درلیست پر تکرارها
تصویر فقر در ۱۳۷؛ ساماندهی خانواده بی خانمان درلیست پر تکرارها

اکوایران : بررسی پرتکرار ترین پیام های مردمی به سامانه فوریت های شهرداری تهران (۱۳۷) نشان می دهد که در حوزه فرهنگی اجتماعی تیرماه امسال درخواست برای ساماندهی خانواده های بی خانمان افزایش پیدا کرده است .

به گزارش اکوایران، گزارشهای  پیام های مردمی به سامانه فوریت های شهرداری تهران در چهار ماه نخست امسال در سامانه شفافیت قرار گرفت . بررسی پیام های این چهار ماه نشان می دهد که نظافت معابر و کوچه ها و لایروبی جوی ها دو پیام پر درخواست در این مدت بوده اند . اما گاهی درلیست موضوعات پرتکرار درخواست های متفاوتی هم ثبت شده به طور مثال در تیر ماه امسال در حوزه شهرسازی ، آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز از موضوع نخست درخواست های مردمی به جایگاه پنجم رسیده  و ایمن سازی ساخت و ساز مسکونی و تغییر کاربری ملک مسکونی به لیست موضوعات پرتکرار آمده اند یا درحوزه خدمات شهری نگرانی ها درخصوص آبیاری درختان باغچه ها  و ترکیدگی لوله آبیاری باغچه از سوی شهروندان بیشتر منعکس شده است .

در حوزه فرهنگی و اجتماعی پس از انتقاد از سیستم تهویه و گرمایشی و سرمایشی مجموعه های ورزشی ، ساماندهی خانواده های بی خانمان  موضوع تماس های پرتکرار شهروندان تهرانی بوده است . پیش از این ساماندهی کارتن خواب ها و افراد بی خانمان موضوع پیام های مردمی دراین حوزه بود که نشان می دهد تعداد تماس های مردمی برای رسیدگی به وضعیت خانواده های بی خانمان بیشتر شده است .

براساس گزارش آماری پیام های خدمات و فوریت های شهری در فروردین ماه امسال بیشترین فراوانی درخواست ها، نظافت معابر کوچه ها، لایروبی جوی ها و جمع آوری زباله و ضایعات است .آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز ، طعمه گذاری برای موش،سد معبرناشی از دستفروشی،رفع خطر درختان خشک ،ساخت و سازهای غیرمجاز، ترکیدگی لوله آبیاری باغچه و سد معبر اصناف در پیاده روها بیشترین درخواست های مردمی بوده است .

همچنین در حوزه حمل و نقل درخواست های مردمی افزایش تعداد اتوبوس است.در حوزه فرهنگی و اجتماعی در فروردین ماه ساماندهی کارتن خواب ها و متکدیان بزرگسال ثبت شده است .در فروردین ماه بیشترین تماس ها از سوی  شهروندان منطقه ۴ بود . مناطق ۲ ، ۵ ،یک و ۱۲ بیشترین تماس های تلفنی را داشتند .

 

در اردیبهشت ماه نیز نظافت معابر و لایروبی جوی و آلودگی صوتی ۲ موضوع با فراوانی بالا بوده، دراین ماه یکی از ۵ موضوع پرتکرار در حوزه اجتماعی ساماندهی خانواده های بی خانمان است .

در خردادماه همچنان نظافت معابر و لایروبی جوی دو موضوع با پیام های مردمی بالاست . اما آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز از رتبه سوم به رتبه چهارم و رفع خطر درختان خشک به سومین درخواست شهروندان از فوریت های شهرداری تهران است .در خرداد ماه در حوزه خدمات شهری ترکیدگی لوله آبیاری باغچه در لیست ۵  موضوع که بیشترین فراوانی پیام را دارند، قرار گفته است .در حوزه اجتماعی هم جز ساماندهی کارتن خواب و متکدی بزرگسال ، ساماندهی خانواده بی خانمان از رتبه ۵ به رتبه چهارم رسیده است .

در تیرماه  آبیاری درختان باغچه در ۱۰ موضوع بیشترین تماس های تهرانی ها قرار گرفته و عدم تخلیه به موقع مخازن زباله هم در این لیست پرتکرارها جا گرفته است .درحوزه خدمات شهری آبیاری درختان باغچه و ترکیدگی لوله آبیاری در لیست ۵ موضوع پرتماس است  و در حوزه شهرسازی آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز جای خود را به موضوع ایمن سازی ساخت و ساز مسکونی ، سد معبر مصالح ساختمانی و تغییر کاربری ملک مسکونی و ساهت و ساز غیر مجاز داده است .

در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم در تیرماه مرمت سیستم تهویه و گرمایشی مجموعه های ورزشی، ساماندهی خانواده های بی خانمان در جایگاه دوم قرار گرفته است .

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]