انتخاب متفاوت دولت چهاردهم برای وزارت راه و شهرسازی
انتخاب متفاوت دولت چهاردهم برای وزارت راه و شهرسازی

اکوایران: نام یک وزیر زن برخلاف لیست وزرای دولت سیزدهم وجود دارد و «فرزانه صادق مالواجرد» به عنوان وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شده است.

به گزارش اکوایران، صبح امروز(یکشنبه، ۲۱ مرداد) فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

در این میان، نام یک وزیر زن برخلاف لیست وزاری دولت سیزدهم وجود دارد و «فرزانه صادق مالواجرد» به عنوان وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شده است؛ او در صورت رای اعتماد نمایندگان جایگزین مهرداد بذرپاش خواهد شد.

فرزانه صادق، متولد ۱۳۵۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد شهرسازی است؛ او در ۲۷ دی  ۱۳۹۷، توسط محمد اسلامی، وزیر اسبق به عنوان معاون شهرسازی و معماری منصوب شد و تا مرداد سال ۱۴۰۲ در این جایگاه فعالیت کرد.

 از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اشاره کرد؛ این شورا مسئول برنامه‌ریزی و نظارت بر توسعه شهری در ایران است.

صادق همچنین در کارنامه کاری خود، معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی را هم دارد؛ او در این سمت در تدوین و اجرای سیاست‌های کلان شهری و معماری کشور نقش داشته است.

البته او در فضای آکادمیک کشور نیز حضور دارد؛ صادق به عنوان استاد دانشگاه در رشته‌های مرتبط با معماری و شهرسازی به تدریس و پژوهش پرداخته و در سوابق  علمی خود، مقالات علمی و شرکت در کنفرانس‌های مختلف دیده می‌شود.

صادق در تدوین و اجرای پروژه‌های شهری و معماری برای مثال برنامه‌ریزی شهری، طراحی معماری، و نظارت بر توسعه فضاهای شهری نقش داشته است؛ او همچنین عضو نهادهای مختلف و انجمن حرفه‌ای مرتبط با معماری و شهرسازی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]