مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وپنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: امروز در جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر تهران که هفته‌ای یکبار برگزار می‌شود مسائل و مباحث مختلفی مورد بحث قرار می‌گیرد. در قانون پیش‌بینی شده هر ۱۵ روز یکبار یک جلسه شورا تشکیل شود اما ما چهار جلسه برگزار می‌کنیم برهمین اساس اگر […]

مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وپنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: امروز در جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر تهران که هفته‌ای یکبار برگزار می‌شود مسائل و مباحث مختلفی مورد بحث قرار می‌گیرد. در قانون پیش‌بینی شده هر ۱۵ روز یکبار یک جلسه شورا تشکیل شود اما ما چهار جلسه برگزار می‌کنیم برهمین اساس اگر جلسه‌ای تعطیل می‌شود در حقیقت جلسات فوق‌العاده هستند که تعطیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: در ابتدای این جلسه گزارش مالی خزانه‌دار شورای شهر تهران در خصوص هزینه و درآمدهای خرداد ماه سال جاری قرائت می‌شود و پس از آن موضوع لایحه انحلال شرکت یادمان سازه مورد بررسی قرار می‌گیرد لایحه‌ای که مقدمات آن فراهم شده و وظایفی که برعهده این شرکت بوده مشخص شده است که از این پس در چه بخشی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جلسه حسابررسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران قرائت خواهد شد و پس از آن نیز حسابررسی سازمان مشاور فنی به همراه دو سازمان دیگر حسابررسی‌هایشان قرائت خواهد شد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص طرح سوال از شهردار تهران نیز گفت: سوال کردن و حتی مراحل بالاتر از آن جزو اختیارات اعضای شورا قلمداد می‌شود و آنها می‌توانند از این حق خود هرگاه که ضروری باشد و به صورت منطقی استفاده کنند که کارساز هم می‌تواند باشد.

وی تاکید کرد: البته سوالاتی که به عنوان تذکر در صحن شورا مطرح می‌شود با سوال رسمی و قانونی متفاوت است که در آن صورت شهردار باید ظرف مدت ۱۰ روز کاری با حضور در صحن شورا پاسخگوی سوالات اعضاء باشد.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]