جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 154774
  • 10 سپتامبر 2024 - 8:15
  • 15 بازدید
  • ۰ دیدگاه

گذشته و عقبه ایده پزشکیان درباره تغییر پایتخت

پزشکیان می‌گوید: «تهران به‌عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که غیر قابل حل است. هر کاری کنیم بیخود داریم وقت تلف می‌کنیم. پس چاره‌ای نداریم جز اینکه مرکزیت اقتصادی و سیاسی کشور را به جنوب و نزدیک دریا منتقل کنیم.» ایده پزشکیان اما طرح تازه ای نیست  و سال هاست که درباره […]

پزشکیان می‌گوید: «تهران به‌عنوان پایتخت کشور با مشکلاتی دست به گریبان است که غیر قابل حل است. هر کاری کنیم بیخود داریم وقت تلف می‌کنیم. پس چاره‌ای نداریم جز اینکه مرکزیت اقتصادی و سیاسی کشور را به جنوب و نزدیک دریا منتقل کنیم.»

ایده پزشکیان اما طرح تازه ای نیست  و سال هاست که درباره آن بحث و جدل وجود دارد. یک پژوهش که در سال ۹۳ منتشر شده است، روی ساماندهی شهر تهران تاکید دارد. تاکیدی که امروز، معاون سابق شهرسازی شهرداری تهران هم بر آن صحه می‌گذارد. اما در دنیا تجربیات متفاوتی از انتقال پایتخت وجود دارد، در برزیل، پایتخت از ریودوژانیرو به برزیلیا منتقل شد، شهری که حالا بدون مشکل نیست.

 سوگل دانائی، در این ویدئو به سابقه اظهارنظرها درباره انتقال پایتخت و تجربیات جهانی اشاره می‌کند.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
درخواست انتخاباتی زاکانی از جنتی و قالیباف 26 سپتامبر 2024

درخواست انتخاباتی زاکانی از جنتی و قالیباف

اکو ایران:شهرداران کلان شهرها از مراجع قانون گذاری درخواست کردند کارکنان شهرداری برای حضور در انتخابات شوراها نیاز به استعفا نداشته باشند .

26 سپتامبر 2024

تحقیق و تفحص‌های تازه از شهرداری در راه است

۲۰ شهریور‌ امسال اولین درخواست تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در دوره ششم شورای شهر تهران ثبت شد‌. طرحی که مدیران شهری هم از آن استقبال و اعلام کردند از هر درخواستی که منجر به شفافیت بیشتر شود استقبال می‌کنند‌. پس از نامه  کمیسیون برنامه و بودجه به طراح این تحقیق و تفحص و […]

بازگشت آرام خریداران مسکن به این  منطقه پرطرفدار پایتخت 26 سپتامبر 2024

بازگشت آرام خریداران مسکن به این منطقه پرطرفدار پایتخت

اکوایران: بررسی فایل‌های فروش آپارتمان در منطقه ۴ تهران نشان می‌دهد که برای خرید واحدی با متراژ حدودی ۴۰ تا ۵۰ مترمربع و نوساز در این منطقه، دست‌کم باید ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان الی ۵ میلیارد تومان بودجه داشت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.