تعداد بیت کوین های تسلا لو رفت!
تعداد بیت کوین های تسلا لو رفت!

گزارش سه ماهه چهارم تسلا نشان می‌دهد که این شرکت هیچ خرید یا فروش جدیدی برای بیت کوین نداشته است. به این ترتیب، این غول خودروهای الکتریکی در حال حاضر حدود ۱۰،۵۰۰ بیت کوین دارد که آن را در بین شرکت‌های سرمایه‌گذار در این ارز دیجیتال، در رتبه چهارم قرار می‌دهد.

شرکت تسلا، تحت رهبری ایلان ماسک، در استراتژی بیت کوینی خود ثابت قدم بوده است. گزارش درآمد این شرکت برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ این موضوع را تایید می‌کند.

گزارش سه ماهه چهارم تسلا نشان می‌دهد که این شرکت هیچ خرید یا فروش جدیدی برای بیت کوین نداشته است. به این ترتیب، این غول خودروهای الکتریکی در حال حاضر حدود ۱۰،۵۰۰ بیت کوین دارد که آن را در بین شرکت‌های سرمایه‌گذار در این ارز دیجیتال، در رتبه چهارم قرار می‌دهد.

سفر تسلا در دنیای بیت کوین در فوریه سال ۲۰۲۱، با سرمایه‌گذاری قابل‌توجه ۱٫۵ میلیارد دلاری آغاز شد. در ابتدا، این شرکت حدود ۴۲ هزار بیت کوین را خریداری کرد که افزایش قابل‌توجه قیمت این ارز دیجیتال را به همراه داشت.

پس از این حرکت جسورانه، تسلا بخشی از بیت کوین‌های خود را برای آزمایش نقدینگی بازار نقد کرد. این شرکت بعداً ۷۵ درصد از ذخایر بیت کوینی خود را با ضرر فروخت و با اشاره به نگرانی‌های محیط زیستی، گزینه پرداخت با بیت کوین برای وسایل نقلیه تسلا را هم غیرفعال کرد.

استراتژی شرکت تسلا در مورد بیت کوین، یک موضوع جالب توجه در بین سرمایه‌گذاران، علاقه‌مندان و تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال است؛ زیرا آنها همواره به دنبال درک تلاقی فناوری ارزهای دیجیتال و امور مالی در آینده هستند.

 چرا ایلان ماسک عاشق دوج‌ کوین شد ؟

ماسک توضیح داد که عشق او به دوج کوین فراتر از قابلیت‌های این توکن و بیشتر به ماهیت طنزگونه آن و ارتباطش با سگ‌ها مرتبط است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به دلیل علاقه‌اش به ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) مشهور است و ارتباط نزدیک او با این توکن به طور قابل‌توجهی روی آن تأثیر مثبت می‌گذارد. به‌عنوان ثروتمندترین مرد جهان، انتخاب میم‌کوین دوج برای سرمایه‌گذاری، با توجه به حضور ارز‌های معتبری مانند بیت کوین و اتریوم بسیار جالب است.

در این مطلب به بررسی تأثیر ایلان ماسک و نقش او در قیمت و خرید دوج کوین می‌پردازیم، همچنین دلیل علاقه او به این میم‌کوین را معرفی می‌کنیم.

ماسک در زمان حضورش در اجلاس شورای وال‌استریت ژورنال در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ دلیل علاقه‌مندی خود به دوج را اعلام کرد. ماسک توضیح داد که عشق او به دوج کوین فراتر از قابلیت‌های این توکن و بیشتر به ماهیت طنزگونه آن و ارتباطش با سگ‌ها مرتبط است.

علی‌رغم نفوذی که ایلان در فضای کریپتو دارد، به‌صراحت اعلام کرد به همه توصیه نمی‌کند ارز دیجیتال بخرند یا در دوج کوین سرمایه‌گذاری کنند و ریسک‌های مالی این بازار را بپذیرد. دوج کوین رمزارز موردعلاقه من است، زیرا طنزی عالی و تم سگ دارد.

علاوه بر این، زمانی که گزارش‌هایی در مورد ادغام بیت کوین و دوج کوین، به‌عنوان گزینه‌های پرداخت تسلا منتشر شد، قیمت دوج کوین برای مدت کوتاهی افزایش پیدا کرد. این کارآفرین میلیاردر معتقد است تا سال ۲۰۳۰، ارز‌های دیجیتال توسط پردازنده‌های گرافیکی پشتیبانی می‌شوند.

در مقاله‌ای که توسط وال‌استریت ژورنال منتشر شد، ماسک به‌صورت غیرمستقیم به توسعه‌دهندگان پروژه دوج کمک مالی می‌کند. علاوه بر این، قبل از خرید توییتر او قصد داشت یک پلتفرم شبکه اجتماعی را تأسیس کند که مبتنی بر بلاکچین و شامل یک سیستم پرداخت باشد.

ماسک اخیراً یک توییت منتشر کرد و بر حمایت خود از دوج کوین تأکید کرد. در این توییت آمده است که: «دوج یک سگ و دوج کوین یک محیط دوستانه است» در این زمان قیمت دوج کوین افزایش ناگهانی را تجربه کرد.

خرید دوج کوین توسط ایلان ماسک

ماسک در رویداد X Space اعلام کرد که به‌تازگی روی دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده است و شرکت‌های X Space و تسلا که تحت رهبری او هستند روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. حمایت عالی ماسک از دوج کوین در سال ۲۰۲۱ موجب رشد بی‌سابقه قیمت این توکن شد. پس از آن حتی در بازار نزولی، علاقه ماست نسبت به دوج هیچگاه تغییر نکرد و همین موضوع نشان‌دهنده اعتماد او به دوج کوین است.

ظاهراً تأثیر اظهارات ماسک بر قیمت دوج کوین در حال کاهش است. زیرا انتشار این خبر، تأثیر مثبتی روی قیمت‌ها نداشت و حتی موجب کاهش قیمت دوج کوین شد.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]