دادستان رباط‌کریم: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب وظیفه شهرداری و شرکت عمران پرند است
دادستان رباط‌کریم: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب وظیفه شهرداری و شرکت عمران پرند است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم گفت: شهرداری و شرکت عمران پرند موظف به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب هستند، چنانچه هر کدام از آن‌ها و ارگان‌های مرتبط، به وظیفه قانونی خود عمل نکنند از باب ترک فعل مسؤول هستند.

محمد یوسف‌وند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پرند در خصوص موضوع جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر جدید پرند اظهار کرد: کلیه نهادهای خدمات‌رسانی از جمله شهرداری و شرکت عمران پرند موظف به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب هستند، چنانچه هر کدام از آن‌ها و ارگان‌های مرتبط به وظیفه قانونی خودشان در این خصوص عمل نکنند و در اثر قصور، آسیبی به هر یک از شهروندان برسد از باب ترک فعل، مسؤول هستند و حتما برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل و برخورد قضایی صورت خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: از آنجایی که مسؤولیت فاز صفر تا ۳ به عهده شهرداری و فازهای ۴ تا ۷ به عهده شرکت عمران می‌باشد، جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌ها، باید توسط شهرداری در فازهای تحت مدیریت خود و شرکت عمران هم فازهای تحت مدیریت خود صورت گیرد.

دادستان شهرستان رباط‌کریم در ادامه گفت: شرکت عمران و شهرداری پرند موظف هستند در همین خصوص کارگروهی با حضور تمام دستگاه‌های مرتبط با موضوع ازجمله شبکه بهداشت، دامپزشکی و اداره محیط‌زیست تشکیل دهند و در خصوص کارهای انجام داده، از جمله تحویل سگ‌ها به کمپ‌ها به‌صورت مستند و ماهانه گزارش دهند و در همین راستا اگر گزارش خلاف واقعی ارائه شود حتما به صورت قانونی برخورد خواهد شد. 

یوسف‌وند یکی از آسیب‌های جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب را جمع‌آوری و رهاسازی مجدد آن‌ها توسط پیمانکاران دانست و عنوان کرد: شهرداری و شرکت عمران به همین‌خاطر باید در قبال تحویل سگ‌ها رسید دریافت کنند. 

وی در خصوص کسانی که به اصطلاح حامی سگ هستند و مانع جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب می‌شوند تصریح کرد: هر کسی که در راستای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و انجام وظیفه شهرداری و شرکت عمران پرند خلل ایجاد کند و مسئولین را مورد آزار قرار دهد چه در فضای عمومی و چه در فضای رسانه‌ای مجرم هستند و دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد خواهد کرد، چون سلامت مردم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و قانون باید اجرا شود. 

دادستان شهرستان رباط‌کریم در پایان با توجه به اهمیت موضوع برای دستگاه قضایی تاکید کرد: دادستانی با توجه به مطالبات زیاد مردم از این پس ورود جدی به این موضوع خواهد داشت و با هیچ کس هم مماشات نخواهد داشت. 

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]