رتبه چهارم زنجان در میانگین تورم
رتبه چهارم زنجان در میانگین تورم

زنجان- معاون استاندار زنجان گفت: بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، زنجان پس از استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و تهران، چهارمین استان کشور از نظر پایین بودن نرخ تورم است.

به گزارش بازار و به نقل از استانداری زنجان، حسین محمدی گفت: نرخ تورم سالانه استان در ۱۲ ماهه منتهی به اردیبهشت امسال به رقم ۳۴.۱ درصد رسید که پائین‌ترین میزان در پنج سال أخیر است.
وی ابراز داشت: منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، به فرآیند و ساز و کار محاسبه نرخ تورم اشاره کرد و ادامه داد: برای محاسبه نرخ تورم از اطلاعات جمع آوری شده از قیمت ۴۷۵ قلم کالا و خدمت در قالب ۱۲ گروه اصلی از طریق اجرای طرح‌های شاخص قیمت مصرف کننده شهری، روستایی و اجاره بهاء استفاده می‌شود.
محمدی گفت: اطلاعات جمع آوری شده توسط مرکز آمار ایران مورد بررسی و محاسبه قرار می‌گیرد و در نهایت نرخ تورم استان با توجه به ضریب اهمیت کالاها و خدمات در استان در قالب ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه محاسبه و اعلام می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]