طرفداری بیل مورگان از ریپل / قیمت XRP به ۴ دلار می رسد؟
طرفداری بیل مورگان از ریپل / قیمت XRP به ۴ دلار می رسد؟

مورگان می‌گوید که اگرچه بازار کریپتو همچنان به پیشرفت‌های این دعوای حقوقی اهمیت می‌دهد و آن را دنبال می‌کند، اما او معتقد است که قیمت XRP می‌تواند در زمان پایان دادخواست، به صورت مثبتی تحت تأثیر قرار بگیرد.

بیل مورگان، وکیل برجسته که به دلیل طرفداری از ریپل (XRP) شهرت دارد، احساسات صعودی خود را در مورد این ارز دیجیتال ابراز کرده است. به عقیده مورگان، XRP سقف قیمتی خود در شش سال گذشته، یعنی ۳٫۸۴ دلار را در این چرخه صعودی خواهد شکست، صرف نظر از اینکه پرونده حقوقی این شرکت به پایان برسد یا خیر.

مورگان این پیش‌بینی را در شرایطی بیان کرده که قیمت بیت کوین اخیرا به اوج تاریخی جدیدی در بالای ۷۰ هزار دلار رسیده است. او خاطرنشان کرد که رسیدن بیت کوین به چنین آستانه‌ای، به این معنی است که زمان انباشت توکن‌های XRP بیشتر فرا رسیده است.

در پاسخ به این اظهار نظر، یک کاربر X به نام شری (Sherrie) نظر مخالفی را ابراز کرده است. شری اظهار داشت که قصد دارد میزان سرمایه‌گذاری خود در XRP را کاهش دهد؛ زیرا می‌ترسد که شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از شرکت ریپل، بر قیمت XRP تأثیر بیشتری بگذارد.

با این حال، مورگان می‌گوید که اگرچه بازار کریپتو همچنان به پیشرفت‌های این دعوای حقوقی اهمیت می‌دهد و آن را دنبال می‌کند، اما او معتقد است که قیمت XRP می‌تواند در زمان پایان دادخواست، به صورت مثبتی تحت تأثیر قرار بگیرد.

به گفته مورگان، در نتیجه این شکایت طولانی‌مدت، قاضی دادگاه حکم داد که XRP یک اوراق بهادار نیست و این ارز دیجیتال اکنون در صرافی‌های مستقر در ایالات متحده خرید و فروش می‌شود.

مورگان انتظار دارد که پس از پایان پرونده، ریپل بتواند بازاریابی XRP را برای موسسات مالی ایالات متحده نیز انجام دهد. به همین دلیل، او تاکید کرده که اگرچه شکایت هنوز اهمیت دارد، اما مانع از رسیدن XRP به اوج تاریخی حد خود در سال جاری نخواهد شد.

در زمان نگارش این خبر، ریپل با قیمت ۰٫۶۳ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با یک ماه گذشته، بیش از ۲۰ درصد رشد دارد.

ریپل چیست؟

ریپل لبز (Ripple Labs) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که شبکه ریپل و ارز دیجیتال XRP را توسعه داد و پشتیبانی می‌‌کند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، هدف ریپل این نبود که بانک‌ها را از بین ببرد، بلکه این بود که خدمات بانک‌ها را بهتر کند و انتقال بین‌المللی پول را سریع‌تر، ارزان‌تر و غیرمتمرکز‌تر کند. در حقیقت ریپل قصد داشت به نسخه غیرمتمرکز شبکه‌ای مانند سوییفت (SWIFT) تبدیل شود.

ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و مؤسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، شما وقتی XRP می‌خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید، نه خود آن.

ریپل با XRP فرق دارد!

وقتی مردم نام ریپل را می‌شنوند، بلافاصله فکرشان به‌سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می‌رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقع ریپل با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم هم تفاوت‌های زیادی دارد.

وقتی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) می‌خرید، به این معنی است که روی شبکه اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنید. وقتی ارز دیجیتال (BTC) می‌خرید یعنی روی شبکه بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید؛ اما وقتی ارز دیجیتال XRP می‌خرید الزاماً روی ریپل سرمایه‌گذاری نکرده‌اید.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]