استان زنجان عملکرد خوبی در حوزه اشتغالزایی داشته است
استان زنجان عملکرد خوبی در حوزه اشتغالزایی داشته است

زنجان-استاندار زنجان،گفت: استان زنجان عملکرد خوبی در حوزه اشتغالزایی داشته است ولی در زمینه اشتغال دانش آموختگان وضعیت در استان و کل کشور رضایت بخش نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی، ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل استانداری زنجان،با بیان اینکه روش‌های تولید ثروت در استان را به نفع کشور متکثر کنیم که پیشرفت در عرصه صنعت، معدن، دانش‌بنیان و سایر بخش‌ها به توسعه اشتغال خواهد انجامید،گفت: در کشور ما عمدتاً تفکر نفتی حاکم و ساختارها بر این اساس شکل گرفته است.
وی اظهار کرد: روش‌های تولید ثروت متفاوت است و حتی کشورهای نفت‌خیز در دنیا درآمد کشور را بر پایه اخذ مالیات بنا کردند.
استاندار زنجان، گفت: برای تحقق تولید باید زیرساخت‌ها فراهم شود و آب در زنجان نیاز به توجه ویژه دارد و مصرف آب استان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است که بخش قابل توجه آن به کشاورزی اختصاص دارد.
افشارچی تاکید کرد: جمهوری اسلامی نیاز به یک ثبات مدیریت دارد و اجرای برنامه‌ها نیازمند بازه ۱۰ ساله است و تلاش کردم در عملکرد خود وجهه کاری به وجهه سیاسی بچربد.
وی گفت: در ساماندهی صنایع مزاحم، برنامه خروج شهرک روی را مصوب کردیم و در مورد پروژه دوخطه کردن راه‌آهن نیز معضل معارض تاکستان برطرف شده است.
استاندار زنجان، به موضوع واگذاری زمین در ثمین ۳ اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ مترمربع پیش‌بینی شده که هر قطعه زمین به دو نفر واگذار می‌شود و افرادی که پول واریز کردند می‌توانند تحویل بگیرند و خوشبختانه مدیرکل راه و شهرسازی استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تلاش دارد و هچمنان می دود.
افشارچی، میزان مصرف آب در بخش شرب را ۱۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: ۵۵ میلیون مترمکعب در صنعت استفاده می‌شود و در حوزه کشاورزی ۱۶۰۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و مابقی از آب‌های سطحی تأمین می‌شود.
وی افزود: ۹۰ درصد آب شرب نیز از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و اگر سدهای مراش، بلوین و مشمپا را تمام کنیم، ۵۰ درصد آب‌های سطحی را کنترل کردیم، در حالی‌که این عدد در آذربایجان شرقی بیش از ۷۰ درصد است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه صادرات استان روی یک محور یعنی «روی» است، یادآور شد: اگر صادرات تک‌محصولی باشد، تغییر سیاست‌ها روی یک کالا تأثیر زیادی دارد اما با افزایش سبد و مقصد صادراتی این حوزه در امنیت بیشتری قرار می‌گیرد.
افشارچی ادامه داد: :استان زنجان عملکرد خوبی در حوزه اشتغالزایی داشته است ولی در زمینه اشتغال دانش آموختگان وضعیت در استان و کل کشور رضایت بخش نیست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]