معرفی ناودانی های موجود در بازار + لیست قیمت
معرفی ناودانی های موجود در بازار + لیست قیمت
ناودانی‌ها به عنوان یکی از محصولات اصلی فولادی در صنایع مختلف و ساخت و سازها به کار می‌روند.
فهرست خبر اقتصادی معرفی ناودانی های موجود در بازار + لیست قیمت

این محصولات در انواع گوناگونی تولید می‌شوند و دارای سایز و استاندارد خاصی هستند که بر اساس کاربردهای مختلفشان در صنایع گوناگونی استفاده می شوند. قیمت ناودانی نیز بسته به سایز، کیفیت و شرایط بازار متفاوت است.

این محصول در دو نوع و استاندارد UPN و UPE توسط صنایع و کارخانه‌های فولادی تولید و در بازار آهن‌آلات عرضه می‌شود و برای مصرف کنندگان در دسترس قرار می‌گیرد. قیمت روز آن به عواملی مانند نوع، ضخامت، سایز، برند تولیدی، نرخ دلار و غیره وابسته است و به دلیل مصرف بالای ناودانی در بازار، اطلاع از نرخ روزانه آن برای خریداران بسیار اهمیت دارد. در ایران کارخانه‌های مختلفی چون البرز غرب، فایکو، ناب تبریز، فولاد تهران، شکفته، نورد یاوران زنجان، مگا استیل، آریان فولاد، ذوب آهن، دهشیر و نورد سجاد به تولید این قطعات می‌پردازند.

ناودانی‌ها به چند دسته تقسیم می‌گردند؟

معمولا این محصولات براساس شکل ظاهری یا روش تولید، به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. استفاده از ناودانی در ساخت و ساز بسیار مرسوم است و بر اساس شکل ظاهری به دو دسته ساده و مشبک دسته‌بندی می‌گردند و بر این اساس ویژگی‌های مختلفی نیز دارند که کارایی‌های متفاوتی را نشان می‌دهند.

  • ساده:

این محصولات با ظاهری ساده ممکن است با استفاده از روش نورد گرم یا نورد سرد تولید شوند و در سایزهای ۵ تا ۲۲ عرضه گردند. علاوه بر این، ارتفاع آن‌ها در حدود ۳۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر متغیر است.

  • مشبک:

در ناودانی مشبک، سوراخ‌هایی در جان و بال محصول وجود دارد و به صورت شبکه ‌شبکه شناخته می‌شود؛ به همین دلیل این نوع مقاطع کاربردهای خاصی نیز دارند و اغلب در ساخت قفسه‌های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • سبک:

علاوه بر شکل ظاهری، ناودانی ها براساس وزن به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می‌گردند. تفاوت بین نوع سبک و سنگین با جدول وزن استاندارد اشتال مرتبط است. به این صورت که اگر وزن و ابعاد محصول با جدول استاندارد تطابق نداشته و وزن آن کم‌تر از وزن تعریف شده در جدول باشد، آن را نوع سبک می‌نامند.

  • سنگین:

اگر وزن و ابعاد ناودانی به طور دقیق با جدول استاندارد اشتال تطابق داشته باشد، به آن ناودانی سنگین گفته می‌شود و این تطابق قطعا تاثیری در قیمت و کاربردهای آن خواهد داشت. علاوه بر شکل ظاهری و وزن، این محصولات بر اساس جنس نیز دسته‌بندی می‌شوند. مواد اولیه استفاده شده در تولید آن‌ها ممکن است شامل آلومینیوم، استیل، گالوانیزه و غیره باشد که هر یک از این جنس‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد.

قیمت انواع ناودانی‌ به چه صورت است؟

قیمت انواع ناودانی‌ به چه صورت است؟

قبل از خرید ناودانی، مهم‌ترین فاکتور قیمت آن است که باید استعلام شود. این محصولات در سایزهای گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌گردند و به طبع قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

قیمت سایز ۶

این سایز یکی از انواع ناودانی‌های استفاده شده در صنعت ساختمان سازی است. این نوع مقاطع به دلیل وزن سبک و قابلیت حمل و نقل آسان در صنعت ساخت و ساز بسیار محبوب هستند و قیمت شان نیز تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات نرخ ارز، وضعیت بازار و قیمت مواد اولیه قرار می‌گیرد. با توجه به نوع کاربرد و تقاضا در بازار، قیمت ناودانی ۶ ممکن است متغیر باشد. همچنین شرایط نگهداری و حمل و نقل نیز می‌تواند بر قیمت آن‌ تاثیر بگذارد. به منظور استعلام قیمت، توصیه می‌شود با کارشناسان پیوان تماس بگیرید. این مجموعه به عنوان یک تامین کننده مطرح قطعات و ورق‌های فولادی می‌تواند به شما در این راستا کمک کند.

قیمت سایز ۸

ناودانی ۸ یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است که با ارتفاع بال ۸ سانتی‌متر طراحی شده و طبق استانداردهای اروپایی و ملی ساخته می‌شود که از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار است. قیمت این محصول بسته به جنس آن، مانند گالوانیزه، آلومینیوم، استیل یا آهن، متغیر خواهد بود. تعیین قیمت مناسب برای این سایز با توجه به نیازهای مشتریان، رقابت در بازار و هزینه تولید مناسب، انجام می‌شود.

قیمت سایز ۱۰

این مقاطع با مقاومت بالا در برابر تنش‌های فولادی و ضربه، ضمن آنکه فضای کمی را اشغال می‌کنند، معمولا با دو استاندارد UPE و UPN ساخته می‌شوند. قیمت آن‌ها بسته به کیفیت، استانداردها و مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آن، متغیر است. به طور کلی این قطعات در ساختمان‌های بلند استفاده می‌شود و معمولا برای ساخت سازه‌های پایه و بستر استفاده می‌شود. در نهایت برای تعیین قیمت مناسب باید به فاکتورهای مختلف توجه کرد و با توجه به نیاز مشتریان، رقابت در بازار و هزینه تولید مناسب، قیمت را تعیین کرد.

قیمت سایز ۱۲

این قطعات با سایزهای ۶ تا ۱۴ از جمله محصولات فولادی پرتقاضا و پرمصرف در بازار هستند و در ساخت چهارچوب و کابین‌های ماشین‌های سنگین، استفاده در سیستم‌های لوله‌کشی، بازسازی دیوارها با استفاده از مهار وزن، کاربرد دارند. به دلیل تقاضای بالا در بازار، قیمت ناودانی ۱۲ گران‌تر از بسیاری از سایزهای دیگر است.

سخن آخر

ناودانی‌ها با توجه به کاربردهای مختلفی که دارند، در بازار قیمت‌های متفاوتی خواهند داشت. برای انتخاب بهینه‌ترین محصول برای پروژه‌های مختلف، قیمت‌ها را با کیفیت و نیاز‌های پروژه مقایسه کنید. همچنین بازار ناودانی همواره تحت تاثیر عوامل اقتصادی و تقاضای بازار قرار دارد و قبل از خرید، از تحلیل بازار و مشاوره متخصصان در این زمینه استفاده کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 3 میانگین: 5]