قیمت طلا بحرانی شد / پیش بینی بذرافشان درباره وضعیت بازار
قیمت طلا بحرانی شد / پیش بینی بذرافشان درباره وضعیت بازار

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر، در طول هفته گذشته قیمت انواع طلا در بازار با افزایش همراه بود. این افزایش قیمت به دنبال افزایش ارزش جهانی طلا رخ داده است.

در روزهای اخیر، همزمان با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت طلا و سکه نیز رو به افزایش بوده است. روز گذشته، قیمت سکه از محدوده ۳۳ میلیون تومانی عبور کرد و در آغاز معاملات صبح امروز با قیمت ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فعالیت خود را آغاز کرد. همچنین، نرخ دلار در بازار آزاد به ۵۲ هزار و ۳۷۰ تومان رسید. این اطلاعات نشان می‌دهد که قیمت سکه و نرخ دلار در بازار در حال افزایش است.

در ابتدای صبح امروز و همزمان با آغاز معاملات قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به بیش از ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و در هر حال حاضر قیمت هر گرم طلا ۲میلیون و ۶۹۲هزار تومان است.

سیگنال ارز به بازار طلا و سکه 

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در رابطه با روند رو به افزایش قیمت طلا و سکه در بازار آزاد گفت: در بازار داخلی هم با توجه به نوسانات و افزایش قیمت ارز و تنش‌های سیاسی در منطقه، روند افزایشی قیمت طلا و سکه را داشتیم.

او گفت: بانک مرکزی می تواند با کنترل قیمت ارز و سکه، نقش مهمی در رابطه با ثبات و حتی کاهش قیمت ها در بازار داخلی داشته باشد.

منبع:

خبرگزاری صدا و سیما

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]