رشد ۱۰۰درصدی صادرات محصولات کشاورزی در ۵ ماهه نخست امسال
رشد ۱۰۰درصدی صادرات محصولات کشاورزی در ۵ ماهه نخست امسال

ناظرگمرکات مازندران گفت: در ۵ ماهه نخست سالجاری بیش از ۱۵ هزارتن محصولات کشاورزی به ارزش ۶ میلیون دلار از طریق گمرکات مازندران به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش بازار، امیر جمشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان صادرات محصولات کشاورزی در مدت یاد شده از لحاظ وزن و ارزش رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: صادرات مرکبات با ۳میلیون دلار و رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال قبل در رتبه اول صادرات محصولات کشاورزی گمرکات مازندران قرار دارد.

این گزارش‌ حاکیست، محصولات کشاورزی صادر شده از مازندران علاوه بر مرکبات، کیوی، برنج ، شلیل، هلو، گل وگیاه ..و غیره را شامل می‌شوند.

به گفته جمشیدی محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، هندوستان، کانادا، روسیه و غیره صادر شده است.

ناظرگمرکات استان با بیان افزایش صادرات انواع کالا گفت: طی ۵ ماهه نخست سالجاری، ۸۱۹ هزار و ۲۴۰ تن کالا به ارزش ۱۴۶ میلیون و ۷۳۸ هزار دلار از گمرکات مازندران صادر شده است.

این مسئول با اشاره به صادرات بیش از ۱۲۰قلم کالا از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل اظهار کرد: فرآورده‌های لبنی با ارزش ۴۹ میلیون دلار، سیمان با ارزش ۱۹ میلیون دلار، فلزات معمولی و مصنوعات آن با ۱۸ میلیون دلار و مصنوعات آن، مواد پلاستیکی با ۱۷ میلیون دلار، و محصولات از مواد معدنی با ارزش ۵ میلیون دلار پنج قلم اصلی صادراتی است که سهم ارزشی ۷۳ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته‌اند.

جمشیدی گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]