صفر تا صد ماجرای کارت سوخت اضطراری
صفر تا صد ماجرای کارت سوخت اضطراری

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد اعلام کرد که استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها تنها در شرایط اضطراری امکان‌پذیر است.

سیدباقر نورالدینی اظهار داشت: طبق آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ سال ۱۴۰۲، قانونی به تصویب رسیده که بر اساس آن، استفاده از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری الزامی است. به طوری که ۹۵ درصد از برداشت و سوخت‌گیری باید با کارت شخصی انجام شود و تنها ۵ درصد از سوخت‌گیری‌ها به کارت‌های اضطراری اختصاص دارد. این کارت‌ها برای افرادی است که درخواست المثنی کرده‌اند، کارت خود را فراموش کرده‌اند یا سهمیه سوخت آزادشان به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه ما در همه جایگاه‌ها کارت آزاد داریم و جایگاه داران ملزمند به کسانی که درخواست المثنی داده اند سوخت بدهند افزود: کسانی که درخواست المثنی داشته اند با ارائه درخواست المثنی خود به پرسنل می‌توانند از کارت جایگاه استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد ادامه داد: اگر سهمیه یارانه‌ای و آزاد کارت شخص نیز تمام شده با ارائه کارت به جایگاه دار و اثبات اتمام سهمیه، پرسنل جایگاه موظف به همراهی و ارائه سوخت هستند و اگر جایگاه دار همراهی نکرد با بازرسی‌ها تماس گرفته شود تا مشکل را حل کنیم.

نورا الدینی افزود: در گذشته جایگاه دار ازابتدای صبح شروع به دادن سوخت آزاد به مردم می‌کرد ولی اکنون این کارت‌ها صرفا برای متقاضیان واقعی گذاشته شده است و با این تمهیدات همه جایگاه‌ها تا پایان شب سوخت آزاد دارند.

وی گفت: این موضوع یک الزام قانونی به منظور بهبود نظام توزیع و کاهش قاچاق سوخت است که وزارت نفت مکلف شده ۹۵ درصد مردم از کارت‌های شخصی استفاده کنند.

 

 


منبع:

تحلیل بازار

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]