واشنگتن از تشکیل ائتلافی برای حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی خبر داد
واشنگتن از تشکیل ائتلافی برای حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی خبر داد

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه اعلام کرد ایالات متحده یک ائتلاف برای حفاظت از کشتیرانی بین‌المللی تشکیل داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایسنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اظهارات مذکور گفت ایالات متحده به دنبال درگیری نیست، بلکه به دنبال ایجاد گذرگاه امن برای تجارت بین المللی در دریای سرخ است.
این مقام آمریکایی با بیان اینکه حملات اخیر جنبش انصارالله یمن تلفات جانی نداشت، مدعی شد این جنبش همه کشتی‌های تجاری را که از دریای سرخ عبور می‌کند حتی کشتی‌هایی که به رژیم صهیونیستی ارتباطی ندارند، هدف قرار می‌دهد.
وی گفت حملات انصارالله در دریای سرخ تهدیدی برای آزادی کشتیرانی بین‌المللی و یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان است.
کربی گفت: از انصارالله می‌خواهیم این حملات را متوقف کند و در صورت ادامه حملات، مسئولیت خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: ما روی بسیاری از مسائل مربوط به نوار غزه کار می کنیم.
کربی افزود «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره گسترش خشونت شهرک‌نشینان (صهیونیستی) در کرانه باختری نگران است.
همچنین کاخ سفید اعلام کرد حملات انصارالله در دریای سرخ تهدیدی برای کشتی‌های تجاری کشورهای مختلف جهان است. حملات این جنبش در این منطقه در حال افزایش است.
این نهاد اعلام کرد تیم امنیت ملی بایدن را در جریان حملات انصارالله در دریای سرخ قرار داد. واشنگتن به دنبال درگیری نیست و در صورت ادامه این حملات، با متحدان خود اقدامات بعدی را بررسی خواهد کرد.
کاخ سفید اعلام کرد: ما تمام تلاش خود را برای محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ انجام خواهیم داد. پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در شورای امنیت مطرح خواهد شد خواهان توقف حملات انصارالله است.
شبکه خبری «ان بی سی» آمریکا هم به نقل از مسوولان وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) گزارش داد واشنگتن طرحی را آماده کرده است که شامل گزینه‌هایی برای نحوه پاسخ به حملات انصارالله در دریای سرخ است.
در حالی آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و بسیاری از کشورهای غربی اقدامات انصارالله یمن را در دریای سرخ زیر سوال می‌برند که این جنبش بارها اعلام کرده در حمایت از مقاومت فلسطین و مردم نوار غزه تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در این منطقه هدف قرار می‌دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]