دنده معکوس اونس جهانی/ بازار طلا و سکه به کدام سو می‌رود؟
دنده معکوس اونس جهانی/ بازار طلا و سکه به کدام سو می‌رود؟

اونس جهانی برخلاف روزهای گذشته که به بالاترین سطح قیمتی رسیده بود، امروز کاهش ۹ دلاری داشت. بازار طلا و سکه هم به پیروی از اونس جهانی و همچنین نرخ دلار در مسیر کاهشی جزئی قرار گرفت. اما آیا این ریزش‌ها تداوم دارد؟

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه فعلا در آرامش نسبی به سر می‌برد. براساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، طلای ۱۸ عیار امروز، ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ریزش ۱۱ هزار تومانی داشت و به سه میلیون و ۴۲۸ هزار تومان رسید. طلای ۲۴ عیار هم نسب به روز گذشته تاکنون ۱۴ هزار تومان کاهش داشته و به مظنه چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تومانی رسیده است.

در حال حاضر سکه هم مسیری مشابه طلا را تجربه می‌کند. اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه طرح جدید را حدود ۲۰۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته و ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ثبت کرد. همچنین سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت را تجربه کرد و اکنون در نرخ ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. 

گرچه بازار طلا و سکه به دلیل انتخابات روندی متفاوت از اونس جهانی را برای خود انتخاب کرد، اما مشاهدات امروز نشان می‌دهد طلا و سکه داخلی با اونس جهانی همسو شده است. 

رشد اونس جهانی امروز متوقف شد و امروز کاهش ۹ دلاری در قیمت داشت. در حال حاضر هم دو هزار و ۳۸۳ دلار گزارش شده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۸ تیر

طلای جهانی که از ابتدای هفته در بالاترین سطح قیمتی از ابتدای ژوئن قرار گرفته بود، امروز کاهش جزئی را تجربه کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که توقف خرید طلا توسط بانک مرکزی چین، اونس طلای جهانی را از بالاترین سطح خود پایین آورده است. البته کارشناسان معتقدند که چین برای جلوگیری افت ارزش پول خود مجددا خرید طلا را از سر می‌گیرد. 

به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه همچنان متاثر از نوسانات نرخ ارز باشد و این هفته هم بدون افزایش یا کاهش خاصی سپری شود.

 کارشناسان بازارهای مالی می‌گویند که به نظر می‌رسد تا زمانی که دولت تحویل رئیس جمهور جدید نشود، آرامش نسبی در بازار حاکم خواهد بود. البته آن‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که درست است در حال حاضر مولفه‌های سیاسی بازیگران اصلی بازارهای مالی هستند، اما با گذشت زمان مجدد مولفه‌های اقتصادی اصلی حاکم بر بازار می‌شوند. 

کارشناسان آینده بازار طلا و سکه ایران را در گرو انتخابات آمریکا می‌دانند. آن‌ها می‌گویند درصورت پیروزی ترامپ احتمال تشدید تحریم‌ها و کاهش فروش نفت ایران بسیار است. در نتیجه باید منتظر ماند و مشاهده کرد که سیاست‌های رئیس جمهوری آمریکا به چه شکل خواهد بود و بازارهای مالی ایران به آن چه واکنشی نشان می‌دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]