ورود لیونل مسی به بازار کریپتو
ورود لیونل مسی به بازار کریپتو

اکوایران: لیونل مسی در حساب اینستاگرام خود به تبلیغ میم‌کوین «واتر کوین» پرداخته است. ارزهای دیجیتالی که در دسته «میم‌کوین» قرار می‌گیرند، از یک میم اینترنتی نشئت می‌گیرند یا ویژگی‌های طنز آمیز دارند.

به گزارش اکوایران، لیونل مسی فوق ستاره دنیای فوتبال، در حساب اینستاگرام خود به تبلیغ میم‌کوین «واتر کوین» (WaterCoin) که بر پایه سولانا است، پرداخته است. پروژه راه‌اندازی این میم‌کوین بر افزایش آگاهی درباره مشکلات مرتبط با آب است و این امید وجود دارد واتر کوین در آینده بتواند به یک رمزارز تمام‌عیار زیست‌محیطی تبدیل شود.

به نوشته کوین تلگراف، برنامه‌ی راهبردی واتر کوین شامل چهار مرحله است: از پیش‌فروش اولیه‌ توکن از طریق لیست شدن در صرافی‌های متمرکز و مشارکت با افراد مشهور، تا رسیدن به فاز نهاییِ تبدیل شدن به یک «ارز محیط زیستی مبتنی بر امور خیریه».

ارزهای دیجیتالی که در دسته «میم‌کوین» قرار می‌گیرند، از یک میم اینترنتی نشئت می‌گیرند یا ویژگی‌های طنز آمیز دارند. دوج‌کوین به عنوان یکی از معروف‌ترین میم‌کوین‌ها شناخته می‌شود.

تبلیغ واتر کوین در صفحه اینستاگرام لیونل مسی

سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها با ریسک بسیار بالایی همراه است، چراکه رشد قیمت سریع آن‌ها معمولا به سودمندی دارایی پایه مرتبط نیست، البته در شرایطی که آن میم‌کوین دارای کاربرد باشد.

محبوبیت میم‌کوین‌ها باعث ایجاد مباحث زیادی در جامعه کریپتو شده است و حتی در این میان برخی با انتقاد از تصویری که میم‌کوین‌ها از بازار کریپتو ارائه می‌دهند و پای نهادهای نظارتی را به این بازار باز می‌کنند، آن‌ها را برای رمزارزها مضر می‌دانند.

دیگران استدلال می‌کنند که میم‌کوین‌ها دارای کاربرد هستند، می‌توانند به عنوان معیاری برای روندهای گسترده‌تر عمل کنند و احساسات بازار را می‌سنجند.

میم‌کوین‌ها در بازار کریپتو به عنوان سوداگرانه‌ترین سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند که علت اصلی آن به قیمت بسیار پایین یا کاربرد عملی آن‌ها مربوط می‌شود. این دیدگاه میم‌کوین‌ها را در اوج ریسک قرار می‌دهد که در تضاد با دارایی‌های امن سنتی است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۱۹ تیر) از ۵۶ هزار و ۳۰۶ دلار تا ۵۸ هزار و ۵۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۸:۰۳ به وقت ایران، ۵۷ هزار و ۵۶۳ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۳۳۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰/۸۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۷ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۴ دلار تا ۳ هزار و ۱۰۸ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۸:۰۵ به وقت ایران، ۳ هزار و ۷۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۴۰ دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸/۱۴ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱۱ درصد کاهش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]