طلا کاهشی شد، نقره نقره‌داغ
طلا کاهشی شد، نقره نقره‌داغ

اکوایران: همزمان با افت بازارهای سهام در سطح جهان، قیمت طلا و نقره در روز پنجشنبه با کاهش همراه شدند.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا در روز پنجشنبه -۴ مرداد- بیش از ۱ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید؛ چراکه سرمایه‌گذاران بر داده‌های اقتصادی آمریکا متمرکز شده‌اند که می‌تواند بینش بیشتری درباره زمان نخستین کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۶:۳۲ به وقت ایران در سطح ۲۳۶۹ دلار در هر اونس ایستاد که پایین‌ترین قیمت آن از ۱۰ جولای -۲۰ تیر- محسوب می‌شود. معاملات آتی فلز زرد نیز با کاهش ۱/۹ درصدی به ۲۳۶۸ دلار رسید.

در روز پنجشنبه، بازارهای سهام افت قابل توجه‌ای به ارزش تریلیون‌ها دلار را تجربه کردند که علت اصلی آن به کاهش شدید سهام‌های فناوری در سطح جهان برمی‌گشت.

بازارها در انتظار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود تا بتوانند پیش‌بینی دقیق‌تری از زمان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو داشته باشند.  

بازارها اکنون انتظار ۱۰۰ درصدی دارند که نخستین کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر رخ خواهد داد. طلای بدون بازده در محیطی که در آن نرخ‌های بهره در سطح پایینی قرار دارند، عملکرد بسیار بهتری دارد.

بانک جی‌پی مورگان اعلام کرده: «در حالیکه تقاضای ضعیف‌تر چین همچنان یک ریسک است، ما فکر می‌کنیم یکی از مهم‌ترین عناصر تقاضای فیزیکی در بازار طلا، پاسخگویی قیمت آن به ریزش‌ها است که اساسا به‌عنوان یک کف قیمت پایین‌تر در طلا عمل می‌کند.»

قیمت لحظه‌ای نقره نیز با افت ۴/۸ درصدی به ۲۷ دلار در هر اونس کاهش یافت که پایین‌ترین سطح آن در ۱۱ هفته اخیر است.

یکی از تحلیل‌گران اعلام کرده: «ما شاهد کاهش شدید نقره و فلزات گروه پلاتین هستیم که به نظر می‌رسد تا حد زیادی تحت تأثیر ضعف در برخی بازارهای سهام است که به بخش فلزات صنعتی سرایت می‌کند.»

قیمت پلاتین با ۱/۵ درصد کاهش به ۹۳۳ دلار رسید که نزدیک به پایین‌ترین سطح سه‌ماهه آن است. قیمت پالادیوم با ۲/۹ درصد کاهش به ۹۰۵ دلار رسیده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]