چرا سقوط بیت‌کوین می‌تواند ادامه یابد؟
چرا سقوط بیت‌کوین می‌تواند ادامه یابد؟

اکوایران: سقوط قیمت بیت کوین ۳۰ درصد از ارزش بازار آن را از بین برده است، و احتمالاً در شرایط بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان ادامه خواهد داشت.

به گزارش اکوایران، سقوط اخیر در قیمت بیتکوین می‌تواند به بدتر شدن شرایط کلان اقتصادی نسبت داده شود؛ به‌خصوص افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ژاپن در ۳۱ جولای و گزارش ضعیف از بازار کار آمریکا در ۲ آگوست سبب ریزش اخیر در بیتکوین شد.

بانک مرکزی ژاپن در ۳۱ جولای نرخ بهره معیار خود را ۰٫۲۵ درصد افزایش داد، که بر کری تریدها (معاملات انتقالی) تاثیر گذاشت. این مساله باعث سقوط ۳٫۵ درصدی جفت دلار-ین شد، بطوری که آن را از ۱۵۳٫۹۰۶ به ۱۴۸٫۵۱۳ رساند.

در این حالت، سرمایه گذاران، ین را با نرخ بهره پایین قرض می‌گیرند و در دلار یا دارایی‌هایی با نرخ بهره نسبتا بالاتر سرمایه گذاری می‌کنند. کری تریدها از تفاوت میان نرخ بهره این ارزها سود می‌برند.

تصمیم اخیر بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره و تصمیم فدرال رزرو برای کاهش آن ضربه مخربی را به سود این معامله گران وارد کرد و آنها را مجبور به نقدسازی کرد. در نتیجه این حرکت اجباری، جفت دلار-ین روز چهارشنبه با سقوط ناگهانی روبرو شد. پس از انتشار داده‌های اشتغال آمریکا در روز جمعه، شاخص سهام تکنولوژی آمریکا (NDXT)، شاخص S&P 500 و سایر انواع دارایی‌های ریسک پذیر با فروش مواجه شدند. رمزارزها نیز در میان همین دارایی‌‎ها هستند، که توضیح می‌دهد علت سقوط بیت کوین از ۲۹ جولای چیست.

آنچه سرمایه گذاران می‌توانند برای آینده انتظار داشته باشند

در فاصله ۲۹ جولای و ۵ آگوست انتظار می‌رود سقوط قیمت بیتکوین سبب از بین رفتن ۳۰ درصد از ارزش بازار شود و آن را از ۱٫۳۸۲ تریلیون به ۹۶۹٫۲۵۵ میلیارد برساند.

از نقطه نظر فنی، بیتکوین در سطح بسیار خوبی برای جهش قرار دارد، ولی اگر شرایط کلان اقتصادی بهبود پیدا نکند بعید است که فروش کریپتو متوقف شده یا بازگردد. اگر سطح روانی ۵۰ هزار دلار نقض شود، احتمال بازبینی سطح حمایتی هفتگی ۴۵٫۱۵۶ دلار زیاد است.

از سوی دیگر، اگر قیمت بیتکوین بهبود یابد، باید بر مانع کلیدی ۵۷٫۲۶۵ دلار غلبه کند. علاوه بر این، قیمت بیتکوین پیش بینی می‌کند که بیتکوین با سطح روانی ۶۰ هزار دلار مواجه خواهد شد. تغییر این موانع به حمایت، نشان دهنده اعتماد خواهد بود و می‌تواند خریداران حاشیه‌ای را جذب کند. با اینحال، با درنظر گرفتن شرایط بازار جهانی، سرمایه گذاران باید به شدت مراقبت خریدهای نزولی باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]