تقاضای بالا، طلا را صعودی کرد
تقاضای بالا، طلا را صعودی کرد

اکوایران: قیمت طلا به لطف افزایش تقاضا برای فلز زرد و افزایش شانس کاهش قابل توجه نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر، با رشد بیش از ۱ درصدی همراه شده است.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز پنجشنبه (۱۸ مرداد) بیش از ۱ درصد رشد داشتند و با تقاضای مطلوب برای فلز زرد به عنوان یک دارایی امن و انتظارات فزاینده از کاهش قابل توجه نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر، حمایت شدند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۷:۰۸ به وقت ایران با رشد ۱/۳ درصدی به سطح ۲۴۱۳ دلار به ازای هر اونس افزایش پیدا کرد و در مسیر شکستن یک روند پنج روزه کاهشی قرار دارد. معاملات آتی طلا نیز با رشد ۰/۸ درصدی به سطح ۲۴۵۲ دلار در هر اونس رسیده است.

یکی از کارشناسان به رویترز اعلام کرده: «آنچه که طلا از آن نفع می‌برد، فراهم کردن ثبات بیشتر است و سرمایه‌گذاران بیشتری به این ویژگی توجه می‌کنند. در حال حاضر یک انتقال از دارایی‌هایی ریسکی به دارایی‌های امن‌تر رخ می‌دهد.»

او افزود: «چشم‌انداز طلا در سطح قوی‌تر باقی مانده است، اما ما نوسان بیشتری را تجربه می‌کنیم و با توجه به تأثیری که کاهش نرخ بهره خواهد داشت، اگر فدرال رزرو به کاهش نیم درصدی نرخ‌ها اقدام کند، شاهد رشد قیمت بسیار بیشتری در بازار فلزات خواهیم بود.»

از طرف دیگر، ریسک تنش‌های خاورمیانه نیز وجود دارد و طلا یک محافظ در برابر نااطمینانی‌های ژئوپولیتیکی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و در زمانی که نرخ‌های بهره پایین هستند، عملکرد خوبی دارد.

بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ نظیر جی‌پی مورگان چیس و سیتی‌گروپ به همراه شرکت مالی ولز فارگو پیش‌بینی کرده‌اند نرخ‌های بهره آمریکا در سپتامبر با کاهش نیم درصدی همراه می‌شود و علت این پیش‌بینی، گزارش اخیر از بازار کار ایالات متحده بوده که ضعیف‌تر از انتظارات بود و نشان‌دهنده کند شدن سرعت بازار کار است.

بازارها اکنون شانس کاهش نیم درصدی نرخ بهره در سپتامبر را در سطح ۷۲ درصد می‌بینند که بالاتر از پیش‌بینی ۷۰ درصدی در روز دوشنبه است. بازارها همچنین انتظار یک کاهش نرخ بهره دیگر در دسامبر را دارند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]