ساماندهی بازار داخلی نباید با بستن درهای تجاری همراه باشد
ساماندهی بازار داخلی نباید با بستن درهای تجاری همراه باشد

گرگان- یکتا، نائب رئیس اتاق ایران و روسیه گفت: ساماندهی بازار داخلی نباید با بستن درهای تجاری همراه باشد زیرا اثرات منفی بر جای می گذارد.

روشنعلی یکتا در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال تجربه اول حضور اتاق ایران و روسیه در نمایشگاه ایران اکسپو بود که با استقبال خوبی مواجه شدیم.
نائب رئیس اتاق ایران و روسیه افزود: میزبان روسای اتاق های فدرال روسیه و دومای این کشور بودیم و از روز جمعه ملاقات هایی با بخش های خصوصی ترتیب داده شد.
وی با اشاره به نقش نمایشگاه در شکل گیری فرصت های تجاری و توسعه صادرات، گفت: سازمان توسعه تجارت و دیپلماسی های اقتصادی به کمک اتاق ایران ظرفیت های تجاری را ایجاد کرده و نقش پررنگی در این حوزه دارند.
وی گفت: ظرفیت های ایران بسیار فراوان است اما مسئولان باید در تلاش باشند تا برخی معضلات مانند موانع بانکی را برطرف کنند تا راه تجار و فعالان اقتصادی بسته نشود.
یکتا اضافه کرد: اگر این موانع برطرف شود شاهد سیلاب واردات و صادرات کالا بین دو کشور ایران و روسیه خواهیم بود و این مهم بسیاری از مشکلات تولید را حل می کند.
وی ابراز امیدواری کرد: منتظر وعده های دولت برای انجام اقدامات مثبت و امیدوار کننده در حوزه پیمان سپاری ارزی و برگشت ارز هستیم.
یکتا بیان کرد: دولت وعده داده که به زودی صادرات تا سقف یک میلیون دلار شامل پیمان سپاری ارزی نخواهد شد.
نائب رئیس اتاق ایران و روسیه افزود: ساماندهی بازار داخلی نباید با بستن درهای تجاری همراه باشد زیرا اثرات منفی بر جای می گذارد.
یکتا خاطرنشان کرد: بازرگان تکلیف تعهدات بلند مدت خود را نمی داند و نمی توانند برای سرمایه و تولید خود پیش بینی داشته باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]