مردان این آجیل ها را بیشتر مصرف کنند + عکس
مردان این آجیل ها را بیشتر مصرف کنند + عکس
آجیل یکی از جذاب‌ترین و سالم‌ترین تنقلات است. آجیل بوداده، آجیل خام، آجیل چهار مغز، آجیل مخلوط و غیره همگی می‌توانند برای سلامتی بسیار مفید باشند.

 سلامت آقایان هم چیزی است که باید به آن توجه شود چرا که اکثر مردان آنطور که باید، مراقب سلامتی خود نیستند و به همین خاطر است که لازم است بیشتر اهمیت مصرف اجیل برای آقایان را جدی بگیریم. شاید وقت آن رسیده که بهترین آجیل برای مردان را بشناسید و یک زندگی سالم داشته باشید. آجیل فروشی حاجی بادومی هم یک مرجع عالی برای خرید انواع مغزها و خشکبار است تا خیلی سریع‌تر بتوانید یک میان‌وعده‌ی سالم و مغذی برای خودتان فراهم کنید.

معرفی بهترین آجیل برای مردان

خرید آجیل یکی از رسومات قدیمی ایرانی‌ها برای مراسمات مختلف است. اما آیا تا به حال خواص آجیل برای مردان فکر کرده‌اید؟ آجیل علاوه بر طعم عالی، منبعی فنی از چربی‌های سالم و پروتئین نیز هست و می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد. البته لازم است از اجیل‌های مختلف در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا یک میان‌وعده‌ی متنوع و کامل داشته باشید. در ادامه به معرفی بهترین آجیل برای مردان می‌پردازیم که لازم است آقایان مصرف آنها را جدی‌تر بگیرند.

بهترین آجیل برای مردان: ۱٫ گردو مفید برای سلامت قلب آقایان

تحقیقات اخیر نشان داده که گردو می‌تواند در کاهش خطر سرطان پروستات بسیار مفید باشد. این آجیل مغذی همچنین می‌تواند برای سلامت قلب نیز مفید باشد زیرا به کاهش فشار خون، کاهش التهابات و کنترل وزن کمک می‌کند.

گردو یکی از بهترین آجیل برای مردان است که به کاهش التهابات و خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند و دارای بالاترین تعداد پلی‌فنول آزاد و کل است. این آنتی‌اکسیدان‌ها به لیپوپروتئین‌ها متصل شده و پلاک‌های موجود در شریان‌ها را از بین می‌برند. به این ترتیب گردو می‌تواند برای نارسایی قلبی، بیماری عروق کرونر، آنژِن صدری و سایر عفونت‌های مرتبط با قلب مفید باشد.

آجیل برای مردان

بهترین آجیل برای مردان: ۲٫ آجیل برزیلی مفید برای حفظ سلامت پروستات و بیضه

آجیل برزیلی حاوی مقادیر زیادی سلنیوم است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مقادیر کافی سلنیوم می‌تواند برای محافظت در برابر سرطان پروستات مفید باشد. بعلاوه این آجیل دارای چربی‌های سالم، پروتئین و مواد معدنی کمیاب نیز هست. سلنیوم موجود در این بهترین آجیل برای مردان نقش فعالی در تنظیم متابولیسم ایفا می‌کند و به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند، بسیار محبوب و پرطرفدار است. 

آجیل برای مردان

خواص آجیل برای مردان: ۳٫ پکان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مفید برای سلامت کلی بدن

پکان یا گردو آمریکایی منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است از جمله فنولیک است که در میوه‌هایی مانند بلوبری و آلو نیز وجود دارد. مطالعات در خصوص آجیل برای مردان نشان داده است که مصرف غذاهای غنی از پلی‌فنول می‌تواند خطر مرگ و میر کلی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

بهترین آجیل برای مردان: ۴٫ پسته مناسب برای مدیریت وزن سالم

آجیل پسته سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی از جمله لوتئین و زاگزانتین است که با فواید سلامتی زیادی مانند حمایت از سلامت چشم‌ها، عملکرد شناختی، سلامت قلب و عروق و جلوگیری از سرطان دارد. البته پسته می‌تواند برای مدیریت وزن و لاغری هم بسیار مفید باشد. این بدان خاطر است که پسته کم‌کالری‌ترین آجیل است و در عین حال فیبر بالایی دارد.

بهترین آجیل برای مردان: ۵٫ بادام درختی مفید برای تقویت باروری مردان

بادام درختی یکی دیگر از بهترین انواع آجیل برای مردان است. این آجیل پرطرفدار سرشار از ویتامین E و روی است که با باروری مرتبط هستند. تحقیقات روی مردان نشان داده است که مصرف مداوم آجیل از جمله بادام درختی در رژیم غذایی روزانه می‌تواند باعث افزایش تعداد اسپرم‌ها و همینطور سلامت و تحرک بیشتر آنها شود. بعلاوه بادام درختی منبعی مناسب از پروتئین نیز هست و می‌تواند خواص سلامتی متعددی داشته باشد.

بهترین آجیل برای مردان: ۶٫ بادام زمینی مفید برای دیابتی‌ها

اگرچه بادام زمینی در دسته‌ی حبوبات قرار می‌گیرد اما از نظر خواص تغذیه‌ای می‌توان آن را در دسته‌ی آجیل‌ها قرار داد. مطالعات مختلف نشان داده است که ترکیب فیبر، چربی و پروتئین موجود در بادام زمینی به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند. این آجیل همچنین سرشار از پروتئین و استرول‌های گیاهی است که مانع از جذب کلسترول در خون می‌شوند و از این نظر هم می‌توان آن را بهترین آجیل برای مردان در نظر گرفت.

مفیدترین آجیل برای مردان: ۷٫ بادام هندی برای کاهش کلسترول بد خون

تحقیقات متعدد در خصوص آجیل برای مردان نشان داده است مصرف روزانه بادام هندی می‌تواند نسبت انسولین و کلسترول بد به کلسترول خوب را کاهش دهد که یک نشانگر زیستی مهم برای سلامتی به ویژه در افراد مبتلا به دیابت است.

منبع

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]