تمرکز معامله‌گران نفت به قراردادهای ۲۰۲۵
تمرکز معامله‌گران نفت به قراردادهای ۲۰۲۵

اکوایران: نفت وست تگزاس اینترمدیت حدود ۱ درصد افزایش یافت و به ۸۲ دلار در هر بشکه نزدیک شد، با این حال همچنان در محدوده نوسان کمتر از ۲ دلاری این هفته باقی مانده است.

به گزارش اکوایران، نفت خام علی‌رغم افزایش قیمت، همچنان در محدوده نوسان پایین باقی مانده است. این در حالی است که خوش‌بینی در بازارهای جهانی با ضعف بنیادین کوتاه‌مدت نفت مقابله می‌کند و باعث می‌شود معامله‌گران این کامودیتی تمرکز خود را به قراردادهای سال آینده سوق دهند.

به نوشته بلومبرگ، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت حدود ۱ درصد افزایش یافت و به ۸۲ دلار در هر بشکه نزدیک شد، با این حال همچنان در محدوده نوسان کمتر از ۲ دلاری این هفته باقی مانده است. افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا نتوانست قیمت‌ها را در روز چهارشنبه کاهش دهد زیرا روند صعودی بازارهای سهام، تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک را تقویت کرد.

این وضعیت راکد در بازار نفت خام، معامله‌گران را به سمت قراردادهای سال ۲۰۲۵ سوق داده است، زیرا آن‌ها به دنبال راه‌های بیشتری برای کسب سود هستند. قیمت قراردادهای ژوئن و دسامبر ۲۰۲۵ وست تگزاس اینترمدیت در روز پنجشنبه به بالاترین سطح دو ماه گذشته رسید و حجم معاملات برای هر دو قرارداد در این ماه افزایش یافته است.

آخرین گزارش دولت آمریکا از حامیان کاهش قیمت نفت حمایت کرد. ذخایر نفت خام ساحل غربی آمریکا طی هفته گذشته ۲/۰۵ میلیون بشکه افزایش یافت در حالیکه کل ذخایر به بالاترین سطح از آوریل رسیده است. علاوه بر این، نشانه‌هایی از افت تقاضای سوخت، با کاهش تقاضای بنزین و سوخت جت وجود دارد.

با وجود این، انتظار می‌رود به دلیل تقویت تقاضا در طول فصل تابستان، قیمت نفت در مسیر افزایش ماهانه قرار گیرد.

الکس هودز، تحلیل‌گر انرژی در StoneX گفت: «در حال حاضر بازارهای فیزیکی چندان قوی نیستند. این به من شواهد بیشتری می‌دهد که این نوع افزایش قیمت بیشتر بر اساس انتظارات تقاضا استوار است تا آنچه در عمل می‌بینیم.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]