خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۲۰ تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۳)
خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۲۰ تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۳)

این هفته از ۲۰ تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.

این هفته از ۲۰ تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.
🔹 دیجی‌کالا: دیجی‌کالا اعلام کرد که ۴۰ درصد از سهام آن با ارزش‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی شرکت، به همراه اول (حرکت اول) فروخته شد. در این معامله سرآوا نیز به طور کامل از دیجی‌کالا خارج شد. سرآوا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل نزدیک بودن ارزش‌گذاری همراه اول به ارزش‌گذاری سرآوا و امکان پرداخت نقدی اپراتور اول، سهامش را به همراه اول فروخته است. چهارشنبه مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا گفت تغییرات سهامداری در این شرکت تاثیری در دیجی‌کالا نخواهد داشت. او درباره سرمایه‌گذاری همراه اول در دیجی‌کالا گفت: «سرمایه تازه‌ای به دیجی‌کالا تزریق نشده و فقط تغییر سهام‌دار در مجموعه اتفاق افتاده است.»
🔹 دیوار: دیوار اعلام کرد به‌منظور افزایش عادلانه بازدید آگهی‌‌‌، ابزار جدیدی به نام «پله» را رونمایی کرد. با «پله» آگهی به صورت تصادفی اما عادلانه در مدتی که کاربر مشخص کرده، در ۱ تا ۲ جایگاه اول فهرست قرار می‌گیرد و به همین خاطر بیشتر دیده می‌شود. در حال حاضر پله را می‌توان برای مدت یک، سه یا هفت روز خریداری کرد. چهارشنبه اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار گفت: «حاکمیت بخش خصوصی را نمی‌شناسد و آن را موجود عجیب و غریبی قلمداد می‌کند. متاسفانه با تصمیمات غیر تخصصی در حوزه تجارت الکترونیک دردسرهای متعددی ایجاد شده و از آن بدتر راه حل مشکل را طراحی سامانه می‌دانند.»
🔹 اسنپ: اسنپ با معرفی قابلیت جدید «مدال مسافران» به کاربران راننده این امکان را می‌دهد که همسفران خود را در سفرهای اسنپی ارزیابی کنند و در نظرسنجی پایان سفر به آن‌ها امتیاز دهند. کاربران مسافر براساس امتیازهایی که از کاربران راننده دریافت می‌کنند مدال‌های افتخاری با عنوان‌های خوش‌رفتاری و وقت‌شناسی می‌گیرند.
🔹 تپسی: این هفته اعلام شد هیات مدیره تپسی تصمیم گرفته تا فعالیت «تپسی پک» و «نوآفرینان آوات» متوقف شود. «تپسی مدرسه» نیز در سال تحصیلی پیش رو، فعالیت نخواهد کرد. ظاهرا قرار است «زپ» که از بازوهای لجستیکی گروه گلرنگ است، جایگزین تپسی پک شود. تپسی پک، یک سرویس ارسال بسته برنامه‌ریزی‌ شده بود. بعدتر تپسی اعلام کرد که با توجه به نیاز کسب‌وکارهای جدید سوپراپ تپسی به ارسال فوری مرسولات، این شرکت تصمیم گرفته تمرکز خود را بر توسعه ارسال فوری قرار دهد.
🔹 تپسی‌فود: امین سلامی، مدیرعامل «تپسی‌فود» گفت حجم بازار غذا در ایران حدود ۱۷۷ هزار میلیارد تومان است که ۲۲ درصد آن سهم سفارش آنلاین بوده و ۸۵ درصد آن متعلق به اسنپ‌فود است. به گفته او شیوه اخذ کمیسیون در تپسی‌فود به شکل پلکانی در نظر گرفته شده، به طوری که هر چه سفارش‌های یک مجموعه در طول ماه بیشتر شود، میزان کمیسیون کمتر خواهد شد. سلامی تصریح کرد در این سال‌ها هزینه حضور در بازار آنلاین غذا از سمت رقبا بالا رفته است.
🔹 اسمارتک: «دیجی‌پی» و «اسمارتک» با همکاری یکدیگر سرویس پرداخت اعتباری را برای فروشندگان دیجی‌کالا فعال کرده‌اند. فروشندگان منتخب دیجی‌کالا که قصد انجام تبلیغات و استفاده از راهکارهای افزایش فروش را دارند، می‌توانند از دیجی‌پی تا سقف ۲ میلیارد تومان تسهیلات بگیرند و آن را در ادورج هزینه کنند.
🔹 ابرکلاس: پلتفرم آموزش ابری «ابرکلاس» که برگزارکننده دوره‌های تخصصی IT در ایران است به جمع خدمات دهندگان «دیجی‌پی» پیوست و از این پس دوره‌های تخصصی خود را با امکان خرید اعتباری و اقساطی به کاربران ارایه می‌دهد.
🔹 اقامت۲۴: پلتفرم اقامت۲۴ اعلام کرد همزمان با هجدهمین سال فعالیت خود، سرویس رزرو آنلاین تور بر روی سایت و اپلیکیشن این مجموعه راه‌اندازی شد. اقامت۲۴ اعلام کرد پایین‌ترین قیمت تورها را تضمین می‌کند و بخشی از این تورها با همکاری بیش از ۲۰ آژانس‌ تامین کننده تور در کشور ارایه می‌شود.
🔹 معاونت علمی: مسعود پزشکیان، رییس جمهور با صدور حکمی «حسین افشین» را به سمت معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور منصوب کرد. افشین متولد ۱۳۵۹ و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شریف است. او ریاست پژوهشکده علوم و فناوری‌های انرژی، آب و محیط زیست این دانشگاه را نیز برعهده داشته است.
🔹 وزیر ارتباطات: برنامه ستار هاشمی، وزیر ارتباطات پیشنهادی دولت چهاردهم منتشر شد. این برنامه که ۲۹ صفحه است تقریبا یک سوم آن به سوابق علمی و اجرایی او اختصاص دارد. در این برنامه به مهم‌ترین خواسته اکوسیستم استارتاپی یعنی رفع فیلتر، اشاره کوتاهی شده و از لزوم اصلاح فیلترینگ با راهکارهای مختلف سخن به میان آمده است. هاشمی در برنامه خود ۷ مرتبه بر توسعه شبکه ملی اطلاعات تاکید کرده است.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید![کل: ۲ میانگین: ۵]

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]