همزمان با تبلیغات انتخاباتی و اختلال فیلترشکن‌ها فروش اینستاگرامی‌ها تا ۲۵ درصد کاهش یافت
همزمان با تبلیغات انتخاباتی و اختلال فیلترشکن‌ها فروش اینستاگرامی‌ها تا ۲۵ درصد کاهش یافت

طی دو هفته اخیر با شدت گرفتن فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری و اختلال در اینترنت و فیلترشکن‌ها، میزان سفارش فروشگاه‌های فعال در بستر اینستاگرام تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

طی دو هفته اخیر با شدت گرفتن فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری و اختلال در اینترنت و فیلترشکن‌ها، میزان سفارش فروشگاه‌های فعال در بستر اینستاگرام تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
به گزارش روابط‌ عمومی پادرو، فروشگاه‌ساز مخصوص فروشگاه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی، با بررسی میزان نوسان فروش در فروشگاه‌های اینستاگرامی و رصد میزان ترافیک و دسترسی کاربران به فروشگاه‌های موجود در پلتفرم پادرو، در محدوده دو هفته گذشته میزان دسترسی کاربران به فروشگاه‌ها به دلیل اختلالات زیرساخت دچار افت شدید شده است.

«کسب‌وکارهای اینستاگرامی از پاییز ۱۴۰۱ به دلیل سیاست‌های محدودکننده و فیلترینگ در معرض آسیب و فشار قرار دارند و بار دیگر در هفته اخیر با کاهش ترافیک و بالطبع کاهش فروش مواجه شده‌اند. بسیاری از کاربران در روزهای اخیر امکان اتصال پایدار به رسانه‌های فیلترشده نداشتند و همین مساله خرید را برای آنها با چالش روبرو کرده است.»
پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو با اشاره به این مطلب ادامه داد: «اینستاگرام و تلگرام در دو سال گذشته همچنان موثرترین انتخاب کسب‌وکارهای خرد برای دسترسی به مشتریان بالقوه و فروش محصولات‌شان است. از آنجا که طبق برآوردهای ناشی از نظرسنجی پادرو از کاربران خود،  کمتر از۳۰ درصد از این فروشگاه‌ها در فضای پیام‌رسان داخلی هم فعال هستند، همچنان انتخاب اصلی‌شان این دو پلتفرم فیلتر شده است؛ چرا که تقریبا هیچ سفارشی به‌صورت منظم از پیام‌رسان‌های داخلی ندارند و همچنان علاقمند به فعالیت در بستر اینستاگرام و تلگرام هستند.»
در شرایط فعلی که کسب‌وکارهای فعال در اینستاگرام با مشکلات متعددی از جمله کاهش قدرت خرید مشتریان روبرو هستند، اختلالات در دسترسی به پلتفرم‌های فیلترشده باعث کاهش ۴۰ درصدی ترافیک این فروشگاه‌ها و کاهش دسترسی کاربران اینستاگرام شده است.
پورپزشک معتقد است: «با وجود همه‌ی کاستی‌ها و مشکلاتی که در این دوسال برای کسب‌وکارهای کوچک و حتی خانگی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی وجود داشته است، اما این فضا باز هم رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. کسب‌وکارها بعد از شوکی که در پاییز ۱۴۰۱ تجربه کردند هنوز در فضایی مبهم و پر از بیم و امید فعالیت می‌کنند. اگرچه شرایط  کسب‌وکارها در فضای تجارت اجتماعی به حالت عادی بازگشته، اما آن‌طور که باید . ما با انبوهی از کسب‌وکارهای کوچک روبرو هستیم که از سرمایه‌گذاری در فضای شبکه اجتماعی نگران هستند و از سویی سرمایه  و پتانسیل کافی براتی ورود به فضای تجارت الکترونیک را ندارند. با این حال گزینه‌ای بهتر و پربازده‌تر از اینستاگرام و تلگرام پیدا نمی‌کنند و با همه چالش‌ها باز هم از همین فضای پرتلاطم و ناپایدار بهره می‌برند.»
براساس آخرین گزارشی که از سوی دیتاک منتشر شده است حدود ۳ میلیون و هفتصد هزار  فروشگاه در اینستاگرام فعال هستند که حدود ۳۳ درصد آن در حوزه مد و پوشاک، ۲۵ درصد در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی، خوراکی‌ها با ۱۲ درصد در جایگاه سوم، لوازم خانه و آشپزخانه با ۱۱ درصد در جایگاه چهارم، لوازم تحریر و آموزش با هشت درصد در جایگاه پنجم، کالای دیجیتال با هفت درصد در جایگاه ششم و ساعت و جواهرآلات با چهار درصد در جایگاه هفتم قرار دارند.
در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار فروشگاه در پادرو اقدام به ساخت فروشگاه کرده‌اند و هرگونه اختلال و ناپایداری به طور مستقیم روی معیشت و کسب‌وکار آنها اثرگذار خواهد بود.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید![کل: ۰ میانگین: ۰]

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]