ویدئو وال ۴k چیست؟
ویدئو وال ۴k چیست؟
بخش بزرگی از مفهوم نمایشگرها در دنیای امروز مربوط به سیستم‌های بزرگی می‌شود که تصاویر را در ابعاد غول پیکر برای بینندگان نمایش می‌دهند.

 اهمیت چنین سیستم‌های قدرتمندی زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم اثرگذاری محتوای در حال پخش بر روی مخاطب با چنین تصاویری دقیق‌تر و قابل توجه خواهد بود. به همین دلیل هم اکثر کسب و کارها، سازمان‌ها و صنایع بزرگ و کوچک به سراغ راه‌اندازی سیستمی تحت عنوان ویدیو وال رفته‌اند. این دستگاه‌ها به صورت مشخص از لحاظ ابعاد در اندازه‌ای بسیار بزرگ‌تر از مانیتورهای معمولی بازار هستند و سایر مشخصات فنی استفاده شده بر روی آن‌ها نیز تفاوت معناداری با نمایشگرهای عادی دارد.

یکی از کلیدی‌ترین آیتم‌ها در مورد ویژگی دستگاه‌های ویدیو وال، رزولوشن و تراکم پیکسلی به کار رفته بر روی این سیستم‌ها هست. دسته‌ای از ویدئو وال‌ها تحت عنوان فورکی به صورت گسترده توسط برندهای مختلف طراحی و تولید شده‌اند که در این نوشته نگاهی تخصصی به این نمایشگرها خواهیم داشت.

ویدیو وال صنعتی چیست؟

رقابت در دنیای امروز اقتصادی و تجاری به عنوان یک عامل مهم برای کسب سودهای کلان و رسیدن به پول است. هر صنعت و کسب و کاری را که در نظر بگیرید، نام‌ها و برندهای مختلفی در آن مشغول به کار هستند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را برای مشتری در نظر می‌گیرند. پیروزی در این رقابت تنها با استفاده از به کارگیری تکنولوژی‌های روز در زمینه تولید و همچنین معرفی خود به مخاطبان ممکن خواهد بود. قطعا با بررسی اجمالی از ابزارهای تبلیغاتی مفید دنیا، خرید ویدیو وال یکی از روش‌های نوین و البته تاثیرگذار برای معرفی محسوب می‌شود.

سیستم‌های ویدئو وال در عمل هیچ مفهوم غریبه و ناشناسی برای مخاطب نیستند. شما با نمایشگری روبرو هستید که همان وظیفه همیشگی پخش محتوا را برعهده دارد و باید آن را به بهترین شکل ممکن در اختیار بیننده قرار دهد. تفاوت از آنجا آغاز می‌شود که بدانیم استفاده از کلمه وال بر روی این دستگاه به معنای ابعاد بسیار بزرگ و دیواره‌ای جهت پخش تصاویر است. مجموعه‌ای از مانیتورها که تشکیل‌دهنده نمایشگر بزرگی موسوم به ویدئو وال صنعتی می‌باشند و از جمله محبوب‌ترین سیستم‌ها برای کاربردهای مختلف خواهند بود.

ویدیو وال صنعتی چیست؟

در مورد اندازه ویدیو وال‌ها هیچ استاندارد و مبنای خاصی وجود ندارد و در واقع امکان پیاده‌سازی و تشکیل این دستگاه با سایزهای مختلف وجود دارد. از سوی دیگر در نظر داشته باشید که مانیتورهای تشکیل دهنده یک video wall به صورت خاص از بین مدل‌های صنعتی انتخاب می‌شوند و این موضوع دلایل متعددی برای سازندگان دارد. نمایشگرهای صنعتی دارای قابلیت‌ها و مشخصات فنی خاصی هستند که امکان استفاده از آن‌ها برای پیاده‌سازی ویدئو وال‌ها به خوبی فراهم است. بنابراین یک سیستم دات پیچ متشکل از مانیتورهای متعدد صنعتی است که در یک ساختار معماری واحد قرار گرفته و امکان پخش محتوا را به صورت یکپارچه فراهم کرده‌اند.

کاربردهای خرید ویدئو وال ۴K

بسیاری از حوزه‌های کاربردی در زمینه‌های مختلف می‌توانند با استفاده از مانیتور فورکی اقدام به توسعه و رشد کسب و کار خود کنند. دسته‌های مختلف کاربردی برای سیستم‌های ویدئو وال ۴k را می‌توان به شکل زیر ارائه کرد :

  • کاربردهای سازمانی : این حوزه احتمالا پرکاربردترین بخش استفاده کننده از دستگاه‌های ویدیو وال باشد. با توجه به گستردگی مخاطب و همچنین توان مالی بالا برای پیاده سازی، سازمان‌ها و ادارات مختلف در بخش‌های گوناگون دولتی و خصوصی رغبت بیشتری به راه اندازی چنین سیستم‌هایی از خود نشان می‌دهند. همچنین با توجه به اینکه ابعاد تصویر در این دستگاه‌ها تفاوت زیادی با نمایشگرهای عادی دارد، امکان پخش محتوا برای تعداد افراد زیادی به صورت همزمان وجود دارد که دقیقا خواسته چنین سازمان‌هایی است. شکل پیاده‌سازی مانیتور صنعتی در این نوع از کاربرد، به صورت تلویزیون‌های بزرگ تعبیه شده در بخش بیرونی سازمان و همچنین راه‌اندازی آن‌ها در سالن‌های کنفرانس و جلسات می‌باشد.
  • کاربردهای امنیتی و نظارتی : بخش‌هایی مانند پلیس، ادارات دفاعی و امنیتی کشوری، سازمان‌های آتش نشانی و حوادث غیر مترقبه از جمله مواردی می‌باشند که باید با دقت زیاد و همچنین وضوح کافی اقدام به بررسی و نظارت دائمی بر رخدادهای منطقه مد نظر خود کنند. چنین سیستم‌هایی همیشه روشن هستند و هیچ وقفه‌ای در روند پخش محتوا از طریق آن‌ها قابل قبول نیست. بنابراین مفهوم ویدیو وال کاملا برای چنین کاربردهایی مفید و منطقی خواهد بود. بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانجات صنعتی خرد و کلان، از این سیستم‌ها برای نظارت بر خط تولید و عملکرد کارکنان خود بهره می‌برند.
  • کاربردهای تبلیغاتی : میزان اثرگذاری ویدیو وال‌های فورکی در حوزه تبلیغات بیش از سایر زمینه‌های کاربردی است. ویدیوها و تصاویر تبلیغاتی پخش شده از طریق این سیستم دارای وضوح بسیار بالایی بوده و جذابیت‌های بصری بی‌نظیری را برای مخاطبین و بینندگان به همراه خواهد داشت. به همین دلیل نیز معمولا آن افرادی که در مقابل چنین تبلیغاتی قرار می‌گیرند علاقه به دنبال کردن موضوع و پیگیری بحث دارند. تلویزیون‌های بزرگ شهری و همچنین پنل‌های نصب شده در بخش داخلی و بیرونی رستوران‌ها و مراکز خرید به عنوان ویدئو وال‌های تبلیغاتی شناخته می‌شوند.

کاربردهای خرید ویدئو وال 4K

  • کاربردهای سینمایی و تلویزیونی : بسیاری از استودیوهای معتبر و مجهز تلویزیونی و سالن‌های سینمای بزرگ امکان استفاده از ویدئو وال‌ها به عنوان نمایشگر را دارند. کیفیت تصویر بالا در کنار امکان تعامل با این نمایشگرها سبب می‌شود که بهره‌برداری از چنین سیستم‌هایی آزادی عمل زیادی را به مجریان و حتی هنرمندان حاضر در صحنه بدهد. استودیوهای این چنینی دکور صحنه را هم با استفاده از مانیتور Signage طراحی می‌کنند.
  • کاربردهای حمل و نقل و ترابری : مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها، سالن‌های ایستگاه مترو، راه آهن و پایانه‌های مسافربری مختلف می‌توانند با استفاده از ویدیو وال‌ها اقدام به اطلاع‌رسانی و پخش محتوای مخصوص چنین فضاهایی کنند. اعلانات برای مسافرین و همچنین برنامه‌های سفری گوناگون از جمله موارد قابل پخش از این مانیتورهای غول پیکر می‌باشد.
  • کاربردهای آموزشی : سیستم‌های تبلیغاتی ال ای دی امکان تعامل و برقراری ارتباط بین مخاطب و تصویر را فراهم می‌کنند. این یک مزیت بزرگ برای بخش آموزشی و علمی محسوب می‌شود که راندمان انتقال و درک مطلب را به بیشترین حد ممکن می‌رساند. بنابراین استفاده از چنین سیستم‌هایی کاملا متناسب با نوع کاربرد اشاره شده خواهد بود.
  • کاربردهای درمانی و بیمارستانی : مواردی مانند اطلاع‌رسانی در مورد خدمات درمانی و همچنین سرویس‌های نوبت دهی و آیتم‌های مشابه آن از طریق ۴K VIDEO WALL بهترین شکل ممکن امکان‌پذیر می‌باشد.

مشخصات فنی مانیتور صنعتی تبلیغاتی

شرکت‌های شناخته شده و پرقدرت بازار با توجه به استقبال بی‌نظیر سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ از ویدیو وال، به سراغ طراحی و ساخت این دستگاه‌ها رفتند و مدل‌های مختلفی را برای علاقه‌مندان تولید نموده‌اند. همچنین با توجه به اهمیت این دستگاه‌ها در کاربردهای تبلیغاتی، توجه ویژه‌ای در مورد مقدار رزولوشن صفحه نمایش انجام شده و امروزه مانیتور صنعتی تبلیغاتی تحت عنوان فورکی محبوبیت بیشتری بین علاقمندان پیدا کرده‌اند. مشخصات فنی ویدئو وال‌های فورکی شامل موارد زیر خواهد بود :

  • دوام و حفظ طولانی مدت سرویس دهی : ویدیو وال‌های فورکی از لحاظ کیفیت ساخت و قدرت سرویس دهی در رتبه بالاتری نسبت به نمونه مدل‌های مشابه خود قرار دارند. این موضوع خصوصا در مورد قدرت ارائه خدمات و پخش تصاویر در طولانی مدت بیشتر خود را نشان می‌دهد. همانطور که اشاره شد، یکی از دلایل کلیدی برای استفاده از این دستگاه‌ها در بسیاری از کاربردهای آن، امکان پخش و ارائه محتوا به صورت بی‌وقفه و در طی مدت زمان طولانی است. ویدئو وال‌های ۴k می‌توانند این سرویس دهی را به صورت ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته حفظ کنند، بدون اینکه مشکلی در روند پخش تصاویر به وجود بیاید یا اینکه حتی نیاز به نگهداری و حفاظت خاصی از آن باشد. این موضوع در مقایسه با مانیتورها و تلویزیون‌های معمولی بازار، یک مزیت بی‌نظیر و غیر قابل بحث است.
  • طراحی ظاهری زیبا : ویدیو وال‌ها متشکل از مانیتورهای صنعتی متعدد و سازگار با یکدیگر هستند که یکپارچگی آن‌ها از طریق اتصال نزدیک و بدون لبه به وجود آمده است. Industrial Monitor به صورت کاملا آگاهانه در بخش قاب دور صفحه نمایش اصلاح شده و لبه‌ها بسیاری برای حذف این لبه‌ها انجام شده است. از سوی دیگر سازندگان و طراحان این دستگاه‌ها کاملا در مورد زیبایی بصری آن دقیق بوده و محصولات چشم نوازی را به بازار عرضه می‌کنند.
  • سایز منعطف : متخصصین و تیم‌های پیاده‌سازی کننده مانیتور صنعتی فورکی، این امکان را دارند تا سایز صفحه نمایش را تا بیش از ۱۶۰۰ اینچ افزایش دهند. این عدد حیرت انگیز بدون مفهوم ویدئو وال عملا غیر قابل دسترس است و همین موضوع سبب محبوبیت زیاد آن‌ها در بین مردم شده است.
  • عمر طولانی مدت : ویدیو وال‌های ساخته شده توسط شرکت‌های مختلف به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا عمر میانگین آن‌ها از دستگاه‌های مشابه به طرز محسوسی بیشتر باشد. پنل دات پیچ فورکی ساخته شده در سال‌های اخیر دارای عمری به اندازه ۵۰ هزار ساعت هستند که این موضوع در مقایسه با مانیتورها و تلویزیون‌های دیگر به شدت برتری را نشان می‌دهد.
  • شدت روشنایی بالاتر : به صورت طبیعی هر چه که اندازه صفحه نمایش بیشتر می‌شود، بیننده برای مشاهده محتوا بر روی آن نیاز به مقاله بیشتری از نور پس زمینه خواهد داشت. از سوی دیگر بهره‌برداری از یک نمایشگر در فضای باز و با حضور نور محیطی، اهمیت شدت روشنایی پس زمینه را بیش از پیش می‌کند. پنل دات پیچ امروزه در تمامی کاربردهای مختلف به کار گرفته می‌شود و هیچ محدودیتی نباید آن‌ها را از استفاده در فضای بسته یا باز منع کند. به همین دلیل نیز شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه‌ها، پارامتر شدت روشنایی برای این سیستم را به بیش از ۲۰۰۰ نیت رساندند که باز هم سطح بسیار بالاتری از سایر نمایشگرها خواهد داشت.

مشخصات فنی مانیتور صنعتی تبلیغاتی

  • سیستم رنگی پیشرفته : استفاده از سطح تراکم پیکسلی بالا مانند فورکی در نمایشگرهای video wall سبب شده است تا برندهای سازنده در مورد سیستم‌های نمایش رنگ نیز ایده‌های سطح بالایی را به اجرا بگذارند. تنوع و تعداد رنگ‌ها در این سیستم معمولا به بیش از یک میلیارد عدد می‌رسد و همچنین کیفیت نمایش رنگ‌ها نیز به طرز محسوسی بیشتر شده است. همچنین به کارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا مانند hdr بر روی این دستگاه از دیگر عوامل بهبود شرایط نمایش محتوا خواهد بود.
  • پنل‌های صفحه نمایش پیشرفته : تمامی زیرساخت‌های لازم برای پخش تصویر با کیفیت بالا از طریق استفاده از پنل‌های با کیفیت و مدرن ممکن می‌شود. قطعا پیاده‌سازی فناوری‌های روز بر روی پنل‌های سنتی امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده ویدئو وال صنعتی تبلیغاتی به دنبال استفاده از نمونه‌های به روز مانند انواع آی پی اس می‌باشند. نصب و بهره‌برداری از پنل‌های IPS امکان سرویس دهی بسیار مناسب و جذابی را برای بیننده فراهم خواهد کرد.
  • زاویه دید گسترده : ویدیو وال‌ها دارای اندازه صفحه نمایش بزرگی هستند و این به معنای نصب آن‌ها در معرض دید عموم و با زوایای دید مختلف است. بنابراین لازم است تا دستگاه مورد نظر با تغییر زاویه بیننده، تسلط او نسبت به محتوا را کاهش ندهد. همین موضوع در ویدئو وال‌های فورکی با استفاده از پنل‌های آی پی اس نوین کاملا اجرا شده و میزان زاویه دید به بیشترین حد ممکن در حدود ۱۷۸ درجه رسیده است.
  • مقاومت محیطی : بسیاری از مدل‌های مانیتور تبلیغاتی در فضای باز و در معرض بسیاری از عوامل تهدیدکننده محیطی مانند گرما، سرما، حشرات، نور آفتاب و حتی ضربات احتمالی قرار دارند. ساخت چنین سیستم‌هایی با میزان ایمنی و مقاومت مانیتورهای عادی عملا غیر ممکن است و عمر آن‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. به همین دلیل نیز برندها در مورد Video Wall دقت بسیار زیادی برای مواد خام و اولیه استفاده شده در بدنه و حتی قطعات داخلی دستگاه کرده‌اند.
  • امکان تعامل : سیستم‌های نمایشگر ویدیو وال در اغلب مدل‌های آن امکان تعامل با کاربر را دارند. مصرف کنندگان به سادگی می‌توانند از طریق قلم‌های مخصوص و حتی تماس انگشت دستگاه صفحه نمایش، اقدام به ویرایش فرمت‌های مختلف فایل و تصویر کنند. این یک نکته کلیدی برای بهره‌برداری از نمایشگر صنعتی در سیستم‌های آموزشی است.

رزولوشن فورکی در نمایشگرهای ویدیو وال

و اما موضوعی که به صورت جداگانه و در خارج از ویژگی‌های ده گانه بالا به آن اشاره خواهیم کرد، مفهوم رزولوشن برای پنل دات پیچ و اهمیت آن‌ها برای کاربران و بینندگان است. افرادی که در مقابل نمایشگر قرار می‌گیرند و به دنبال مشاهده تصاویر مختلف هستند، به صورت ذاتی علاقه دارند که با سطح رزولوشن بالاتری روبرو باشند و دقت تصاویر برای آن‌ها بیش از حد استاندارد باشد. چنین حالتی تنها با استفاده از ایجاد تراکم پیکسلی زیاد ممکن است و امروزه با توجه به استانداردهای تعریف شده و عادت کاربران، این مقدار با رزولوشن موسوم به فورکی تعریف شده است. اغلب مدل‌های ویدیو وال و نمایشگر صنعتی تاچ موجود در بازار، خصوصا نمونه‌های محبوب و پرقدرت آن‌ها دارای چنین ویژگی هستند.

قیمت ویدئو وال صنعتی پرو استور

دنیای امروز تکنولوژی تعریف متفاوتی از تبلیغات، آموزش و سرگرمی ارائه کرده است. ابزارهای تبلیغاتی باید ابعاد بزرگی داشته باشند و آنقدر جذابیت پیدا بکنند که مخاطب را در کوتاه‌ترین زمان جذب نمایند. آموزش نیازمند استفاده از تعامل و مشارکت مخاطب در بحث‌ها و فرایند یادگیری است. در نهایت سرگرمی‌هایی مانند مشاهده فیلم، رویدادهای ورزشی و بسیاری از موضوعات مشابه آن‌ها، در وهله اول نیازمند به کارگیری نمایشگرهای بزرگ تحت عنوان مانیتور signage خواهند بود.

ویدیو وال‌های ۴k بهترین گزینه در این بین هستند و می‌توانند تا سال‌ها پاسخگوی خواسته‌های پیمانکاران و بینندگان باشند. شرکت پرو استور علاقه دارد تا مفهوم ویدئو وال‌های فورکی را در جامعه امروز کشور به خوبی معرفی کند و پتانسیل بالای این دستگاه را در اغلب کاربردهای اشاره شده برای شما ثابت کند. تنها کافی است تا در این مورد با متخصصین ما صحبت کنید. برای تماس با شماره ۰۲۱-۵۲۴۷۲۰۰۰ در ارتباط باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]