تولید خودرویی که دنده عقب ندارد!
تولید خودرویی که دنده عقب ندارد!

پس از سال‌ها شایعه و تیزر، سرانجام ردبول اولین خودروی پیست محور خود، RB۱۷ را در جشنواره سرعت گودوود رونمایی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیرمسعود عابدین_ ‌هایپرکار دو سرنشینه و موتور وسط ردبول به لطف یک موتور ۴٫۵ لیتری V-۱۰ تنفس طبیعی با کمک موتور الکتریکی، که می‌تواند ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه بچرخد، بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. وزن آن کمتر از ۸۹۹ کیلوگرم اعلام شده است.

این رقم باورنکردنی وزن، به بدنه مونوکوک فیبر کربنی دو سرنشینه RB۱۷ وارد می‌شود که از موتور به‌عنوان عضوی تحت‌فشار در شاسی استفاده می‌کند. قدرت تولیدی از طریق یک جعبه‌دنده شش سرعته سکوئنشال به چرخ های عقب می‌رسد. جالب است بدانید که برای این خودرو دنده‌عقب وجود ندارد.

پشتیبانی این خودرو توسط موتور الکتریکی نصب شده در پیشرانه انجام می‌شود. این موتور الکتریکی به‌تنهایی ۲۰۰ اسب از مجموع ۱۲۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند و موتور V-۱۰ هزار اسب بخار دیگر را تأمین می‌کند. حداکثر سرعت بیش از ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، خودرویی که توسط آدریان نیوی، نابغه مهندسی ردبول توسعه‌یافته، آئرودینامیک قابل‌توجهی دارد. ردبول می‌گوید این خودرو تا ۱۶۹۹ کیلوگرم (تقریباً دو برابر وزن خود) نیروی رو به پایین تولید می‌کند. بال های جلو و عقب نیز دارای عناصر فعال برای تنظیم نیروی رو به پایین در سناریوهای مختلف هستند.
نیوی در اولین حضور این خودرو در جشنواره سرعت گودوود در روز جمعه با رسانه‌ها صحبت کرد و رقم شگفت‌انگیزی را فاش کرد. به گفته نیوی در آزمایش شبیه‌سازی اخیر، RB۱۷ حدود یک ثانیه سریع‌تر از یک فرمول ۱ مدرن بود.
بقیه قسمت‌های داخلی RB۱۷ به همان اندازه از فرمول یک الهام گرفته است. سیستم تعلیق با میله قابل تنظیم در هر چهار گوشه وجود دارد که با کنترل فعال ارتفاع و چرخش همراه با حالت بالارونده برای غلبه بر دست‌اندازها در سرعت‌های پایین تعبیه شده است. بر روی ترمزها، رینگ‌های فیبر کربنی ۱۸ اینچی با تایر مسابقه‌ای میشلین قرار دارند که به‌طور خاص برای این خودرو طراحی‌شده‌اند. مشتریان همچنین می‌توانند گزینه رینگ ۲۰ اینچی را انتخاب کنند که در لاستیک‌های آجدار با کارایی بالا پیچیده شده است.

گزینه‌های صندلی سفارشی، پدال قابل تنظیم و فضای ذخیره‌سازی داخلی برای مواردی مانند لباس‌های مسابقه و کلاه ایمنی وجود دارد. هر ردبول RB۱۷ حدود ۲ سال یا ۴۰۰۰ کیلومتر گارانتی دارد. این شرکت ادعا می‌کند که این خودرو به‌اندازه کافی بادوام است و می‌تواند یک مسابقه ۲۴ ساعته را بدون سرویس اجرا کند.
مانند سایر سازندگان سوپر اسپرت پیست محور مانند فراری و مک لارن، ردبول نیز در نظر دارد هر ساله تعدادی رویداد خصوصی را برگزار کند تا مشتریان از خودروهای خود در پیست استفاده کنند
هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت RB۱۷ وجود ندارد، اگرچه می‌توان حدس زد که در محدوده میلیون دلاری قرار داشته باشد. همه ۵۰ نمونه تولیدی قبلاً فروخته شده‌اند. انتظار می‌رود که تولید این محصول از سال آینده آغاز شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]