پرواز تهران به اهواز چه‌قدر طول می‌کشد؟
پرواز تهران به اهواز چه‌قدر طول می‌کشد؟
در طول سال افراد زیادی از پایتخت با اهداف مختلف از تحصیلی و کاری گرفته تا گردشگری و تفریح به اهواز زیبا سفر می‌کنند. بنابراین پرواز تهران اهواز جزو پرترددترین خطوط هوایی به شمار می‌رود. با ما در ادامه همراه شوید تا بدانید پرواز تهران اهواز چه‌قدر زمان خواهد برد و چگونه باید بلیط آن را تهیه کنید.

از تهران تا اهواز چند ساعت طول می‌کشد؟

فاصله هوایی مسیر تهران اهواز حدود ۵۵۰ کیلومتر است و حدود یک ساعت و ده دقیقه تا رسیدن به مقصد زمان خواهد برد. البته اگر قصد داشته باشید زمینی سفر کنید و بلیط اتوبوس اهواز یا حتی بلیط قطار بخرید خوب است بدانید مسافت زمینی آن حدود ۷۸۸ کیلومتر است و تقریبا ۱۱ تا ۱۳ ساعت زمان خواهد برد.

ساعت پرواز تهران اهواز

پیشنهاد می‌شود برای مشاهده ساعت حرکت پرواز ایرلاین‌های مختلف به سایت‌های فروش بلیط هواپیما مراجعه کنید. مبدا، مقصد و تاریخ حرکت خود را وارد کنید تا لیست بلیط پرواز شرکت‌های هواپیمایی مختلف به همراه ساعت حرکت به نمایش درآید. هم‌چنین می‌توانید از طریق مراجعه به سایت یا تماس تلفنی با فرودگاه یا شرکت هواپیمایی مورد نظر خود از اطلاعات پرواز مطلع شوید.

پرواز تهران اهواز از کدام فرودگاه است؟

پس از خرید بلیط هواپیما برای سفر هوایی اهواز به تهران باید خود را به فرودگاه مهرآباد تهران رسانده تا به فرودگاه اهواز برسید. از فرودگاه تا مرکز شهر اهواز نیز حدود ۲۰ دقیقه راه است. هر روزه پرواز در این مسیر توسط ایرلاین‌های مختلف مانند ایران ایر، آسمان، وارش، قشم ایر، ماهان، کیش ایر، کاسپین، زاگرس، تابان، ایران ایرتور و کارون ارائه می‌شود.

چند ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه حاضر شد؟

به طور کل توصیه می‌شود برای پروازهای داخلی از حدود ۲ ساعت قبل در فرودگاه حاضر شوید و مراحل بررسی فیزیکی، تحویل مدارک و بلیط و دریافت کارت پرواز را انجام دهید و بدون استرس و با خیال آسوده قبل از بسته شدن گیت، وارد کابین هواپیما شوید.

پرواز تهران اهواز

مزایای سفر هوایی به اهواز

کوتاه کردن زمان سفر: اگر محدودیت زمان دارید سفر هوایی برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. در روش زمینی حدود ۱۱ تا ۱۳ ساعت در راه خواهید بود. اما با خرید بلیط هواپیما می‌توانید این راه را فقط در یک ساعت و ده دقیقه طی کنید. هم‌چنین خستگی راه برای شما کمتر است و با انرژی بیشتری می‌توانید سفر خود را آغاز کنید.

قیمت مناسب بلیط هواپیما: اگر نگران هزینه سفر هستید خوب است بدانید راه‌های متعددی برای خرید بلیط ارزان هواپیما وجود دارد. مثلا با انتخاب زمان‌های خلوت و کم‌تردد احتمال پیدا کردن بلیط ارزان به خصوص بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری برای شما بیشتر خواهد شد. انتخاب کلاس پروازی اکونومی هم نقش بسیار مهمی در پایین آوردن هزینه‌ها دارد.

دریافت امکانات و خدمات باکیفیت: با خرید بلیط هواپیما می‌توانید از امکانات و خدمات باکیفیت‌تر و بیشتری همچون مهمانداران حرفه‌ای برای پذیرایی و پاسخ‌گویی به درخواست‌های شما و صندلی‌های راحت و بزرگ نسبت به سایر وسایل نقلیه بهره‌مند شوید. علاوه‌براین، لازم است بدانید دو کلاس‌ پروازی اکونومی و بیزینس در مسیر تهران اهواز ارائه می‌شود. با انتخاب کلاس اکونومی خدمات و امکانات در حد متوسط دریافت می‌کنید اما در عوض سفری اقتصادی و مقرون به صرفه خواهید داشت. اما اگر به دنبال آسودگی خاطر بیشتر و دریافت خدمات باکیفیت‌ بالاتری هستید کلاس بیزینس را انتخاب کنید. البته باید هزینه بالاتری هم برای آن پرداخت کنید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما تهران به اهواز

برای خرید بلیط هواپیما تهران اهواز می‌توانید به آژانس‌های هواپیمایی به صورت حضوری مراجعه کنید یا در سایت ایرلاین‌های مختلف به جست‌جوی بلیط بپردازید. اما راه ساده‌تری هم وجود دارد که در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی بیشتری انجام دهید. آن هم انتخاب سایت‌های معتبر فروش بلیط است. قاصدک ۲۴، به عنوان یکی از مراجع رسمی فروش بلیط سفر، این امکان را به وجود آورده تا کاربران به راحتی و در عرض چند دقیقه بلیط هواپیما تهران اهواز را با قیمت مناسب بخرند. کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • باید مبدا، مقصد و تاریخ حرکت را در سایت یا اپلیکیشن قاصدک ۲۴ وارد کرده تا لیست بلیط ایرلاین‌های مختلف به همراه قیمت و اطلاعات کامل پرواز به نمایش درآیند.
  • بلیط مورد نظر خود را انتخاب و اطلاعات مسافران را در فیلدهای درخواستی پر کنید و با پرداخت آنلاین هزینه، بلیط هواپیما تهران اهواز را دریافت کنید.

به این نکته دقت داشته باشید در روزهای شلوغ و پرتردد مانند ایام تعطیلات، روزهای آخر هفته و شرایط آب‌وهوایی مطبوع در اهواز مانند بهار و پاییز ممکن است بتوانید سخت‌تر بلیط پیدا کنید؛ زیرا تقاضا برای خرید بلیط سفر بیشتر است و قیمت‌ها هم بالاتر می‌روند. اگر حتما در این زمان‌ها باید سفر کنید هر چه سریع‌تر اقدام به برنامه‌ریزی و خرید کنید. در غیر این صورت زمان‌های خلوت‌تر  را انتخاب کنید و هزینه‌ خرید بلیط و حتی اقامتگاه را پایین آورید.

جمع‌بندی

فاصله هوایی تهران به اهواز حدود ۵۵۰ کیلیومتر است و متوسط یک ساعت و ده دقیقه از فرودگاه مهرآباد تا فرودگاه اهواز طول می‌کشد. هم‌چنین لازم است از حدود ۲ ساعت قبل در فرودگاه حضور پیدا کنید. پرواز در این مسیر هر روزه توسط ایرلاین‌های مختلف همچون ایران ایر، ماهان ایر و… انجام می‌شود. جهت چک کردن ساعت حرکت و سایر اطلاعات پرواز تهران اهواز هم پیشنهاد می‌شود به سایت‌های معتبر فروش بلیط هواپیما مراجعه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]