افزایش وام مسکن برای خرید خانه | خیال ایثارگران راحت باشد
افزایش وام مسکن برای خرید خانه | خیال ایثارگران راحت باشد

میثم اروز، مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، از اعطای وام ساخت و خرید مسکن برای جانبازان خبر داد.

در مراسم تجلیل از قضات شاهد و ایثارگر، میثم اروز، مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، به خدمات ارائه شده توسط این اداره کل در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و اظهار کرد که این اداره کل، شامل دو اداره کل مسکن و اداره کل تسهیلات رفاهی است و خدماتی را طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ارائه می دهد.

وی نخستین خدمت این اداره کل را این گونه تشریح کرد: نخستین خدمت ارائه شده این اداره کل به ایثارگران، بیمه عمر و حادثه است. ما منازل و اثاثیه ایثارگران که تحت پوشش بنیاد شهید باشند را بیمه حوادث می کنیم. سقف بیمه حوادث امسال ۱۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران دومین خدمت ارائه شده در این اداره کل را معافیت خدمت سربازی دانست و گفت: یکی از فرزندان جانبازان ۲۵ درصد از خدمت سربازی معاف می شود؛ یعنی اگر جانباز ۵۰ درصدی دارای دو فرزند باشد هر دو فرزند او از خدمت سربازی معاف می شوند. 

اروز سومین خدمت این اداره کل را ارائه پلاک ویژه و ویلچری به جانبازان ۵۰ درصد به بالاتر اعلام کرد. 

وی ادامه داد: البته فرزندان شهدا و جانبازان ۲۵ درصد به بالا می توانند برای دریافت طرح ترافیک اقدام کنند. 

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذاری خودروی داخلی به جانبازان را چهارمین خدمت ارائه شده در این اداره کل دانست و گفت: ما سال گذشته براساس قانون به جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی- حرکتی خودروی داخلی با وام ۲۵۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۵ ساله دریافت کردند. 

اروز به موضوع واردات خودروی خارجی برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا اشاره کرد و گفت: واردات خودروی جانبازان در شرف انجام است و مسئولان وزارت صمت قول داده اند که هفته آینده سامانه ثبت سفارش باز شود. 

وی ششمین خدمت این اداره کل را سهمیه سوخت دانست و گفت: البته بحث سهمیه سوخت سال گذشته به دلیل آنکه در قانون بودجه پیش بینی نشد، قطع شد. هرچند با همکاری دولت همکاری طی مدتی کوتاه به جانبازان ۵۰ درصد به بالا سهمیه سوخت ارائه شد. 

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعطای وام های خرد و وام ازدواج به ایثارگران و فرزندانشان را از جمله خدمات دیگر این اداره کل ذکر کرد و گفت: در حوزه مسکن نیز بر اساس ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، وزارت راه و شهرسازی موظف است به جانبازان ۲۵ درصد، آزادگان و فرزندان و همسران شهدا یک قطعه زمین با قیمت سال ۱۳۶۹ واگذار کند. هرچند حدود ۲۰۰ هزار ایثارگر در حال حاضر در نوبت دریافت زمین هستند که ما باید زمین یا وجه نقد آن را پرداخت کنیم. 

اروز در مورد اعطای وام ساخت و خرید مسکن برای جانبازان نیز گفت: وام ساخت و خرید مسکن به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان با اقساط ۲۰ ساله و کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود که قرار است از مهر ماه این رقم به ۷۵۰ میلیون تومان افزایش یابد. 

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل به ایثارگران معرفی نامه معافیت از انشعابات آب و برق و گاز ارائه می دهد. همچنین ایثارگران از پرداخت عوارض شهرداری برای منازلشان تا سقف ۱۲۰ متر معاف هستند.

منبع:

فردانیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]