قیمت قالیشویی چگونه تعیین می‌‎شود و چه عواملی بر روی هزینه قالیشویی تاثیر گذار است؟
قیمت قالیشویی چگونه تعیین می‌‎شود و چه عواملی بر روی هزینه قالیشویی تاثیر گذار است؟

به طور کلی قیمت قالیشویی برای فرش‌ها و موکت‌ها هر ساله توسط اتحادیه قالیشویان تعیین شده و به مراکز مختلف قالیشویی ابلاغ می‌شود. قیمت قالیشویی براساس اندازه و متراژ فرش و موکت مشخص می‌شود.

به گزارش بازار، به طور کلی قیمت قالیشویی برای فرش‌ها و موکت‌ها هر ساله توسط اتحادیه قالیشویان تعیین شده و به مراکز مختلف قالیشویی ابلاغ می‌شود. قیمت قالیشویی براساس اندازه و متراژ فرش و موکت مشخص می‌شود. به عنوان مثال اگر فرش از نوع دستباف باشد، برای هر متر مربع ۷۰۰۰ هزار تومان و اگر فرش ماشینی باشد برای هر متر مربع آن ۵۰۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

دلیل انجام این کار برای این است که مراکز قالیشویی هرکدام قیمتی متفاوت را برای شست و شوی فرش اعلام نکنند و در تمامی مراکز قیمت قالیشویی ثابت باشد. البته قیمتی که هرساله اعلام می‌شود به موارد دیگری مانند تورم عمومی نیز بستگی دارد و باتوجه به کیفیت خدمات رسانی و اعتبار مجموعه‌های مختلف هزینه‌ی اعلام شده کمی بالا و پایین خواهد شد.

اگر در قم ساکن هستید و قصد دارید که از خدمات مراکز قالیشویی بهره ببرید، برای آنکه بتوانید درباره قالیشویی قم اطلاعات بیشتری بدست آورید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید لیستی از معتبرترین مراکز موجود در شهر خود را در اختیار داشته و در نهایت به دلخواه خود از خدمات یکی از مراکز موجود در شهر خود استفاده کنید. ما در ادامه مقاله در اینباره توضیحات بیشتری را برایتان بیان خواهیم کرد، برای آگاهی از آن‌ها با ما در ادامه همراه باشید.

چه عواملی بر روی هزینه قالیشویی تاثیر گذار است؟
اگر در قم ساکن هستید و قصد دارید از خدمات مراکز قالیشویی در قم بهره ببرید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی قم را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید وارد وب‌سایت‌های مختلف مراکز قالیشویی شوید و قسمت نظرات کاربران آن‌ها را به خوبی مطالعه کنید. از این طریق می‌توانید از نحوه کیفیت و خدمات رسانی مجموعه‌های مختلف مطلع شوید و درنهایت آسان‌تر می‌توانید برای انتخاب مجموعه معتبر تصمیم بگیرید.

همانطور که در قسمت قبل نیز بیان کردیم عوامل مختلفی بر روی قیمت و هزینه قالیشویی تاثیرگذار است. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت تاثیرگذار است، ترافیک کاری و شهری منطقه مورد نظر است. درواقع برخی مناطق در طرح ترافیک شهرداری قرار دارند. به همین دلیل حمل و نقل فرش‌ها به کارخانه و یا حمل نقل فرش‌ها برای تحویل به مشتری با مشکل مواجه خواهد شد. به خصوص انجام این خدمات برای برخی از محله‌هایی که در حومه شهر هستند، با دشواری بیشتری انجام شده و همین ممکن است هزینه نهایی را برای مشتریان افزایش دهد.

جالب است بدانید یکی از مواردی که در چند سال اخیر بر روی قیمت شست و شوی فرش‌ها تاثیر زیادی داشته است، همه گیری ویروس کرونا بوده است. درواقع این موضوع باعث شد تا مراکز قالیشویی برای شستن فرش، حتما نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند. برای مثال کارخانه‌های مختلف قالیشویی ملزم بودند تا از مواد ضد عفونی کننده مخصوص استفاده کنند.

اتفاقا دوره کرونا باعث شد که خدمات آنلاین روز به روز گسترش بیشتری پیدا کرده و استفاده مردم از آن‌ها نیز بیشتر شود. درواقع امکان استفاده از خدمات آنلاین برای ثبت سفارش و ارتباط با پشتیبانان سایت باعث افزایش سرعت خدمات رسانی نیز شده است، همچنین زمان کمتری را از شما خواهد گرفت. البته وجود خدمات آنلاین تاثیری بر روی قیمت قالیشویی ندارد و اما عواملی که بر روی هزینه قالیشویی تاثیر دارند عبارتند از:

جنس فرش
یکی از عواملی که تاثیر زیادی در هزینه قالیشویی دارد، جنس و نوع فرش شما است. فرش‌های قیمتی مانند فرش‌های دستباف، فرش‌های ابریشمی‌ که از الیاف طبیعی بافته شده‌اند، هزینه شست و شوی بیشتری را شامل می‌شوند، زیرا نحوه شستن ‌آن‌ها با دیگر فرش‌ها مانند فرش‌های ماشینی متفاوت است. یا مثالی دیگر آن است که قالی‌های گل ابریشم به علت اینکه حساسیت بسیار بالایی دارند، هزینه شست و شوی هر متر مربع آن‌ها نسبت به سایر فرش‌ها بیشتر خواهد بود. البته هزینه شست و شوی این نوع فرش‌ها هم هرساله توسط اتحادیه قالیشویان به مراکز قالیشویی اعلام می‌شود.

اگر فرش از نوع ماشینی باشد، هزینه‌ی شست و شوی آن کمتر خواهد شد. لازم به ذکر است که خود فرش‌های ماشینی نیز انواع مختلفی دارند، مانند فرش ماشینی اکریلیک و یا فانتزی و یا حتی فرش ماشینی معمولی ولی قیمت شستشوی تمامی آن‌ها با یکدیگر یکسان بوده و تفاوتی ندارد. همچنین توجه داشته باشید مواردی مانند رنگ فرش، تاثیری در قیمت گذاری برای شست و شوی آنان ندارد و اگر مرکز قالیشویی نرخ متفاوتی را بیان کرد شما می‌توانید به صورت قانونی پیگیری کنید.

اندازه و ابعاد فرش
یکی دیگر از مواردی که بر روی قیمت شست و شوی فرش تاثیر گذار است، اندازه و ابعاد فرش است. نحوه محاسبه هزینه شست و شوی فرش براساس اندازه و ابعاد برحسب متر مربع محاسبه خواهد شد و مشخص است که با افزایش متراژ فرش، هزینه شست و شوی آن نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. البته فرش‌هایی که دارای متراژ کمتر از ۹ متر هستند، هزینه شست و شوی زیادی نخواهند داشت. مراکز قالیشویی معتبر نیز با ضرب مقدار تعرفه مشخص شده در اندازه فرش، قیمت نهایی را به مشتریان اعلام می‌کنند.

همچنین توجه داشته باشید که برخی از مراکز قالیشویی ممکن است، براساس تعداد فرش قیمت نهایی را به شما اعلام کنند. این کار کاملا اشتباه است، زیرا تعداد فرش‌ها هیچ تاثیری بر روی قیمت شستشوی آنان ندارد و شما می‌توانید این مورد را هم از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید. همین موضوع می‌تواند مشخص کند که انتخاب یک مرکز معتبر قالیشویی چقدر اهمیت دارد. پس حتما در ارتباط با معتبر بودن مرکز قالیشویی انتخابی خود اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی
ما در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با اینکه قیمت قالیشویی بر چه اساسی تعیین می‌شود و اینکه چه عواملی بر روی آن تاثیر گذار است، توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم مفید بوده و از آن استفاده لازم را کرده باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]