پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا/ فلز زرد با کاهش ارزش همراه می‌شود؟
پیش‌بینی کیتکو از قیمت طلا/ فلز زرد با کاهش ارزش همراه می‌شود؟

اکوایران: نظرسنجی هفتگی کیتکو از قیمت طلا نشان می‌دهد عمده کارشناسان وال‌استریت معتقدند قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی آتی با کاهش همراه می‌شود.

به گزارش اکوایران، در هفته گذشته بازارهای فلزات گران‌بها تمام اتفاقات مهم را برای روز جمعه ذخیره کردند. قیمت لحظه‌ای طلا هفته معاملاتی را با سطح ۲۳۲۵ دلار به ازای هر اونس آغاز کرد و فلز زرد چهار روز نخست هفته معاملاتی را با نوسان ۲۵ دلاری به سر برد.

به نوشته کیتکو، کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی کانادا به حقیقت پیوست و قیمت لحظه‌ای فلز زرد توانست پس از نیمه‌شب جمعه به سطح ۲۳۸۶ دلار برسد که بالاترین قیمت هفتگی این فلز گران‌بها محسوب می‌شد.

معامله‌گران آمریکای شمالی در حالی شامگاه پنجشنبه را به پایان رساندند که انتظار داشتند انتشار گزارش جدید مربوط به مشاغل آمریکا در صبح جمعه بتواند به یک اتفاق مثبت و برجسته برای طلا در هفته آینده تبدیل شود. اما اعلام بانک مرکزی چین در صبح جمعه به وقت آمریکا، تمام توجه‌ها را به خود جلب کرد. بانک مرکزی دومین اقتصاد بزرگ جهان اعلام کرد که روند خرید طلا طی ۱۸ ماه متوالی را در ماه می پایان داده است؛ خبری که یک تأثیر منفی بر قیمت طلا داشت و باعث شد فلز زرد از چندین سطح حمایتی سقوط کند.

با اعلام بانک مرکزی چین، قیمت لحظه‌ای طلا با سقوط آزاد همراه شد و از ۲۳۷۳ دلار در ۴ صبح جمعه به وقت آمریکا به ۲۳۴۳ دلار در حدود ساعت ۵ سقوط کرد و این نوسان شدید طی حدود یک ساعت رخ داد.

طلا پیش از ۸:۳۰ صبح در سطح ۲ هزار و ۳۳۳ دلار معامله می‌شد و با انتشار گزارش بازار کار آمریکا که فاصله‌ بسیاری با پیش‌بینی‌ها داشت، قیمت این فلز گران‌بها با کاهش بیشتری همراه شد چراکه بازارها به این موضوع پی بردند که فدرال رزرو اکنون دلیل کمتری برای کاهش نرخ بهره در کوتاه‌مدت دارد.

گزارش بازار کار آمریکا باعث شد فلز زرد در سراشیبی سقوط قرار بگیرد و به کف حمایتی ۲۳۰۰ دلار نزدیک شود.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان می‌دهد عمده کارشناسان، اعتماد خود را به روند مثبت طلا در کوتاه‌مدت، از دست داده‌اند. این در حالیست که عمده معامله‌گران خرد پیش‌بینی کرده‌اند که فلز زرد در هفته معاملاتی آتی با رشد قیمت همراه می‌شود؛ اگرچه عمده این معامله‌گران پیش از خبرهای مهم روز جمعه رأی خود را اعلام کردند.

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex، اعلام کرده: «در هفته گذشته، دو عامل باعث افت قیمت طلا به پایین‌ترین سطح یک‌‌ماهه خود شدند. نخستین عامل که روند نزولی قیمت طلا را آغاز کرد، این خبر بود که بانک مرکزی چین برای نخستین‌بار در ۱۸ ماه اخیر روند خرید طلا را متوقف کرده است. دومین عامل که باعث بدتر شدن شرایط شد، گزراش قوی‌تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا بود که هم باعث تقویت شاخص دلار شد و هم امیدها به کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در کوتاه‌مدت را به‌شدت کاهش داد.»

نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکو

در هفته گذشته ۱۸ کارشناس در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند و پس از اتفاقات روز جمعه، تعداد کمی از آن‌ها نسبت به رشد قیمت طلا در کوتاه‌مدت، امیدوار بودند. تنها دو کارشناس معادل ۱۱ درصد، انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی که از فردا (۲۱ خرداد) آغاز می‌شود، با افزایش همراه شود. یازده کارشناس معادل ۶۱ درصد، پیش‌بینی کردند که قیمت فلز زرد با کاهش همراه می‌شود. پنج کارشناس باقی‌مانده معادل ۲۸ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته معاملاتی آتی با تغییر همراه نخواهد شد.

در این میان، ۱۸۴ رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو ثبت شد. یکصد و هشت معامله‌گر خرد معادل ۵۸ درصد انتظار داشتند قیمت طلا در هفته‌ آتی افزایش یابد. سی و سه فرد دیگر یا ۱۸ درصد، اعلام کردند قیمت این فلز گران‌بها با کاهش همراه خواهد شد. همچنین ۴۴ معامله‌گر خرد معادل ۲۴ درصد اعتقاد داشتند قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی آتی یک روند خنثی خواهد داشت.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]