بیت‌کوین در حال بازگشت به ثبات؟
بیت‌کوین در حال بازگشت به ثبات؟

اکوایران: قیمت بیت‌کوین با کاهش همراه شده و تمام رشدهای مربوط به اواخر ژوئن را از دست داده است.

به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین پس از کاهش ۲ درصدی در انتهای روز معاملاتی چهارشنبه (۱۳ تیر)، به آرامی در حال بازیابی قدرت است.

به نوشته کوین تلگراف، این کاهش، باعث پایین آمدن قیمت به محدوده ۶۰,۵۶۱ دلار در صرافی Bitstamp شد و تمامی سودهای مربوط به روزهای پایانی ژوئن را از بین برد. همچنین به نظر می‌رسد با سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مورد اقتصاد و سیاست پولی در پرتغال، جو بازار بدتر شده است.

او توضیح داد که فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره به شواهد بیشتری نیاز دارد؛ اقدامی کلیدی که توسط طرفداران دارایی‌های پرریسک و بازار ارزهای دیجیتال، به دقت زیر نظر است.

پاول گفت: «ما فقط می‌خواهیم بفهمیم که سطح تورمی که اکنون می‌بینیم، بازتاب واقعی چیزی است که در حال وقوع است یا خیر.»

بازارها کمی احتمال کاهش نرخ بهره را در نشست سپتامبر کمیته فدرال بازار آزاد کاهش دادند، به‌طوری که طبق داده‌های ابزار FedWatch Tool گروه CME، این احتمال در زمان نگارش این متن، حدود ۶۵ درصد است.

یک منبع تحلیلی در بخشی از پاسخ خود در ایکس نوشت: «واضح است که فدرال رزرو رویکرد ‘جلسه به جلسه’ خود را ادامه خواهد داد.»

«در حالیکه بازارها انتظار دو کاهش نرخ بهره را در سال جاری دارند، آخرین سیگنال فدرال رزرو حاکی از یک کاهش است. چند ماه آینده برای بازار ارزهای دیجیتال، حیاتی هستند.»

کاهش هش‌ریت بیت‌کوین ممکن است باعث یک «اصلاح سالم و به موقع» شود. بنابراین، فعالان بازار بیت‌کوین با ناامیدی نظاره‌گر بازگشت قیمت این ارز دیجیتال به محدوده قیمتی آشنایی هستند که پیش از این نیز در آن نوسان داشته است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۱۳ تیر) از ۵۹ هزار و ۷۴۵ دلار تا ۶۲ هزار و ۲۶۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، ۶۰ هزار و ۲۲۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۲ هزار دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷/۲۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۲۸۱ دلار تا ۳ هزار و ۴۳۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران، ۳ هزار و ۳۰۸ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۲۰ دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳/۹۶ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]